Tavaly három hónap alatt közel 15 milliárdot költött reklámra a Nemzeti Kommunikációs Hivatal

Startlap - Startlap
Ennek kicsit kevesebb, mint a fele politikai hirdetésre ment el, és az egész megbízást egyetlen ember érdekeltségein keresztül intézték.

Az Átlátszó megnézte a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) által közzétett uniós közbeszerzési értesítőben, hogy mennyit költött a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda irányítása alá tartozó szerv reklámokra 2018 utolsó negyedévében. Nettó 14,7 milliárdot.

Az elején még évi 25 milliárdos költségvetésről volt szó, amelynek összege többször megtöbbszöröződött. Az NKOH eredetileg Csetényi Csaba, Kuna Tibor, és Balásy Gyula cégeivel szerződött, de 2018 nyarán Csetényivel és Kunával felbontották a megállapodást, így azóta az állam által reklámra elköltött összeg Balásy Gyula cégein folyik keresztül.

A mostani tájékoztató szerint a tavalyi év utolsó három hónapjában elköltött 14,7 milliárdból 6,95 milliárdot politikai tartalmú kampányokra, további 8 milliárdot pedig állami cégek és hivatalok hirdetéseire fordították.

A portál megjegyzi: a Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Reklám Kft. nettó árbevétele 2016-ban 1,5 milliárd forint volt, 2017-ben 25,8 milliárd. A szintén hozzá köthető Lounge Design Kft. árbevétele 2016-ban 780 millió volt, 2017-ben pedig 3,1 milliárd forinttal zárt.

Ez is érdekelhet

képcím

Víz nélküli csónakázó tó épült 15 milliós napelemes budival...

képcím

"Fizessétek meg a tanárainkat!" - tízezres tömeg érkezett a...

képcím

Használt autót is lehet kapni annyiért, amennyiért...