Kiemelt Hírek 2018. június 03.

Rossz szokások, amelyek igazából egészségesek

Startlap Kiemelt Hírek 2018. június 03.
Jó hír azoknak, akik szeretnek délután aludni, esetleg zsíros ételeket elfogyasztani.

Sokan nem is gondolnánk, de vannak olyan rossz szokásaink, amelyek valójában hasznosak – derül ki több szakmai kutatásból. Aki odavan a délutáni alvásokért, nem tudja rászánni magát a rendszeres testmozgásra, esetleg nem bír ellenállni a hizlaló ételeknek, akkor sincs ok a pánikra, mert ezeket bárki a saját javára fordíthatja, ahogy még sok más negatívnak hitt tulajdonságot is – írja a businessinsider.com.

A reggeli kihagyása

Annak ellenére, hogy azt halljuk, a reggeli a nap legfontosabb étkezése, valójában nem kötelező.

Régóta hiszik azt az emberek, hogy a nap első étkezésének kihagyása súlygyarapodáshoz vezethet, ám a kutatások rávilágítanak, egyes esetekben éppen fogyást eredményez. Kiderült ugyanis, hogy ha a napi 16 órás étkezési ciklust besűrítjük 8 órába (például dél és este 8 között eszünk), akkor az sokszor épp olyan hatásos lehet a fogyást illetően, mint a hagyományos diéták.

Zsíros ételek fogyasztása

Az 1990-es évektől kezdve az amerikaiak, majd az európaiak a fogyást az alacsony zsírtartalmú ételek fogyasztásától remélik. Vaj helyett margarint eszünk, és minden vonzóbb, ami zsírszegény.

Nyolc évig tartó, 50 ezer nővel elvégzett kutatás azonban megmutatta, a zsírmentes étrend nem csökkentette sem a mellrák, sem a szív- és érrendszeri megbetegedések számát, ráadásul ezek a nők vékonyabbak sem lettek a zsírcsökkentett diétától. Az új ajánlások kifejezetten bátorítanak bizonyos zsírok fogyasztására.

Lecsalni a hosszú edzésből

Nem kell mindig órákig szenvedni a konditeremben, hogy jó alakja legyen az embernek.

Több kutatás is készült a témában, amelyek szerint a magas intenzitású, de rövid edzések sokkal hasznosabbak lehetnek az izomépítésben és a szív megóvásában, mint más típusú gyakorlatok.

Napközbeni alvás

Nem feltétlenül lusták azok, akik nappal is hajlamosak elaludni. Néhány kutatásból kiderül, ez a szokás sok esetben fontos szerepet játszik egészségünk megóvásában, különösen ha alváshiányban szenvedünk.

A Brain, Behavior, and Immunity folyóiratban közölték azt a kutatást, amelyben alváshiányos emberek egyik csoportja 10 órát aludt, a másik csoport pedig 30 percet napközben, és kiderült, hogy mindkét alvásfajta helyreállította a legfontosabb immunrendszer állapotát jelző mutatókat.

Keresés az oldalon