Május közepétől figyelj: átalakul a személyi igazolvány

Startlap - Startlap
Szeptembertől a nap 24 órájában, virtuálisan intézhetjük számos hivatali ügyünket digitális személyi igazolványunkkal. Ehhez az első lépés egy alkalmazás letöltése, amit napokon belül megtehetünk.

Május 18-tól letölthető a mobilalkalmazás, amelynek segítségével hamarosan elkezdhetjük használni a digitális személyi igazolványokat

– hívta fel a figyelmet a Dívány.

A Digitális Állampolgár Alkalmazás élesítését követően azokat, akik rendelkeznek Ügyfélkapu-elérhetőséggel, értesíteni fogják, hogy töltsék le az applikációt. A letöltés után némi kormányablakos ügyintézésre van szükség, hogy várólistára kerüljünk, majd egy újabb üzenetben jelzik, ha digitális állampolgárságunk aktiválható. 

A fontos adatainkat, összes okmányunkat a mobiltelefonunkon egy felhőben összegyűjtő Digitális Állampolgárság Program használatát elvileg szeptembertől élvezhetjük majd aktívan.

Attól még, hogy adatainkat egy programba töltik fel, az összes adatnak mindig az állampolgár a tulajdonosa, kizárólag ő rendelkezhet azok felhasználásáról – hívja fel a figyelmet a portál.

Cserébe pedig szintet lép az ügyintézés menete: állami hivatali ügyintézéseink többségét ezentúl személyes megjelenés nélkül, virtuálisan is elvégezhetjük majd, fizetnivalóinkat az állam felé szintén rendezhetjük a mobilalkalmazáson keresztül, és még egy kis pénzt is megtakaríthatunk.

Mire lesz jó a digitális személyi igazolvány?

A program segítségével néhány gombnyomással indíthajuk el az ügyintézést, az azokhoz szükséges dokumentumokat az állam fogja beszerezni, nekünk már nem kell majd foglalkozni a papírok összegyűjtésével. Ahogyan azzal sem, hogy utánajárjunk, kihez kell fordulni az egyes ügyekkel, de egy rendőri ellenőrzés során is megfelel majd a digitális azonosítás

A Digitális Állampolgárság Programban az életesemény alapú ügyeinket, valamint az e-Papír típusú dolgainkat intézhetjük majd el. Előbbi körébe tartoznak

a születéssel és az autóátírással kapcsolatos ügyek, amelyek már bizonyosan idén elérhetőek lesznek.

Az ügyintézések egy részét csak később vezetik be az applikációba, a tervek szerint 2026 végére szinte minden közigazgatást érintő ügy intézhetővé válik online.

A Nemzeti Digitális Állampolgárság Programmal személyes megjelenés nélkül, a nap 24 órájában intézhetjük az ügyeinket a jövőben.

Az program elsőként az alábbiak bevezetésére kerül sor:

  • összes okmányunk digitális változatát elérhetővé teszik;
  • digitális postaládát vezetnek be az áttekinthető kapcsolattartás érdekében;
  • ügyintézéseink valamennyi dokumentumát tárolhatjuk elektronikusan;
  • elektronikus aláírás szolgáltatás indítása, amely az EU teljes területén használható hiteles aláírásra;
  • teljesen összevont ektronikus fizetési szolgáltatás bevezetése, amellyel nem csupán az állam felé indíthatunk tranzakciókat.

További fontos információkért látogass el a Digitális Állampolgárság Program weboldalára.

Címlapkép: MTI/Máthé Zoltán

Ez is érdekelhet

képcím

Elárulták, mennyi pénzt kerestek a magyar válogatott tagjai a...

képcím

Müller Cecília: 21 vírusfertőzött egyetlen magyar iskolában

képcím

Feloldották a kijárási tilalmat az idősotthonokban