Startlap Vissza a Startlapra

Startlap Vásárlás

Rezsi
Kütyü
Otthon
Gyerek
Konyha
Szépség
Trending
Akciós újságok
Kvízek
Felhasználási feltételek
Adatvédelem Kapcsolatfelvétel Impresszum Médiaajánlat © Startlap 2021, Minden jog fenntartva
Trending 2023. május 30.

Jobban keresik az akciókat és a saját márkás termékeket a magyarok

Pitz Dániel Pitz Dániel
Trending 2023. május 30.
Az infláció hatására a megkérdezettek 92 százaléka mondta azt, hogy odafigyel arra, mit és hol lehet olcsóbban beszerezni. De jóval kedvesebb pénzt költenek szórakozásra, öltözködésre és egyéb programokra is.

A 30 és 59 év közöttiek körében végzett kutatást a K&H biztos jövő, hogy kiderüljön, hogyan változtak meg a vásárlási szokások 2023 első negyedévében és hogyan terveznek a jövőt illetően – írja a Liner.hu.

Valaki a mobiltelefonjával fizet egy bankkártyaterminálon keresztül
Fotó: Getty Images

Szinte mindenki spórolni kezdett

A megkérdezettek 92 százaléka a korábbinál jobban odafigyel arra, hogy mit és hol érdemes megvenni. Míg a falvakban ez az arány szinte 100 százalék, addig a fővárosban élők 80 százaléka keresi az alacsonyabb árakat a bevásárláskor. Ezen belül is a nők azok, akik jobban megnézik az árakat.

A megkérdezettek 94 százaléka mondta azt, hogy az elmúlt egy évben kifejezetten jelentős volt az élelmiszerek áremelkedése, ráadásul a válaszadók 67 százaléka kevesebb élelmiszert vásárol, mint korábban.

A kutatás eredménye szerint a válaszadók 90 százaléka gyakrabban választja az olcsóbb, akciós vagy saját márkás termékeket.

A szórakozóhelyek, éttermek esetében 74 százalékuk tapasztalt komoly drágulást. Éppen emiatt 82 százalékuk ritkábban jár étterembe és szórakozóhelyekre, vagy olcsóbb helyekre járnak és igyekeznek kevesebbet költeni.

Kevesebb ruhát és cipőt vásárol a felmérésben megkérdezettek 80 százaléka, és 72 százalékuk kevesebbet költ márkás divatcikkekre. 

Már senki sem annyira optimista a jövőt illetően

A 30 és 59 év közötti válaszadók 70 százalékának döntését befolyásolja az infláció a műszaki cikkek vásárlása esetén. A fővárosban élő, de magas jövedelemmel rendelkezők 60 százalékát, míg az ország keleti részén élők 75 százalékát érintik műszaki cikkek áremelkedése, ezért abból olcsóbbat keresnek vagy halogatja a megvásárlását.

Az autó- és a lakásvásárlási terveit a megkérdezettek 54, illetve 46 százaléka módosította az infláció miatt. Ez a szám azért lehet annyira alacsony, mert a többségnél ezek lehetősége eleve fel sem merült.

Ez is érdekelhet:

“Ez az egyik legjobb kipakoló Budapesten” – A Vintage Garázsvásáron jártunk

Elolvasom
Megosztom
élelmiszerinfláció infláció kutatás saját márkás termékek spórolás Vissza a címlapra

Ez is érdekelhet

képcím

Még mindig két és félszerese a magyar infláció az uniós...

képcím

Soha nem látott sorok állnak az élelmiszeradományokért

képcím

Zsugorinflációval vádolja a kormány a multikat

Ajánljuk még:

Folyamatosan szabadulnak a magyarok a tévéelőfizetésektől

Hatalmas változás jön az Auchan-kártyáknál

Meglepetésáron a WC-papír a boltokban - a legjobb akciók a héten

Fekete szezámolajat hívott vissza a Nébih

A Primark titka: ezért hihetetlenül olcsó az üzletlánc

Meglepetésáron a mosószerek a boltokban - a legjobb akciók a...

Felhasználási feltételek Adatvédelem Kapcsolat Impresszum Médiaajánlat

2023 Startlap, Minden jog fenntartva