Sokak számára nehéz a helyes alvásritmus fenntartása: nagy szerepet játszanak ebben az okostelefonok és a közösségi média, hiszen ezek folyamatos elérhetősége állandó görgetésre készteti a felhasználókat. Az IKEA új terméke erre hívja fel a figyelmet: amikor lefekszünk aludni, tegyük okostelefonunkat is a saját ágyába!
Tedd ágyba a telefonod!
Az IKEA Phone Sleep Collection nevű kollekció az Egyesült Arab Emírségekben debütált, és célja, hogy segítsen a vásárlóknak csökkenteni a lefekvés előtti képernyőhasználatot. A kiságyak az IKEA ikonikus stílusában készültek, de beépített NFC-technológiával is rendelkeznek, amely egy egyhetes esti “digitális detox” kihívásban nyújt segítséget.
A koncepció egyszerű: aki legalább 750 dirhamot (kb. 70 ezer forintot) költ az áruházban, és ebből legalább egy termék az IKEA “Complete Sleep” alváshoz kapcsolódó kollekciójából származik, ajándékba kap egy mini telefontartó ágyat. A vevők az IKEA országos alkalmazásán keresztül teljesíthetik a kapcsolódó esti digitális detox-programot:
ha a telefont hét egymást követő éjszakán át, legalább hét órára lefektetik a miniágyba, 100 dirhamos (10 ezer forintos) vásárlási kupont kapnak jutalmul.
Az IKEA célja, hogy a kampány segítsen az embereknek tudatosabban kezelni az alvásciklusukat és az eszközhasználatukat. Carla Klumpenaar, az IKEA emírségek-beli marketing- és designigazgatója szerint
az alvás az egyik legfontosabb része az életünkben, mégis a legelhanyagoltabb. A telefonok sokszor hívatlan vendégek a hálószobában, és megzavarják a pihenést. A Phone Sleep Collection ezt a kihívást játékos wellness-rutinná alakítja, hogy az emberek visszaszerezzék az éjszakáikat és kipihenten ébredjenek.
A kollekció egyben az IKEA 2025-ös Sleep Report eredményeire is reflektál, amely szerint az Egyesült Arab Emírségek 68 pontot ért el a 100-ból az alvási szokások terén – ez a globális átlagnál jobb, de még mindig van hova fejlődni.
Magyarország ezzel szemben 59 pontot ért el.
A legjobb eredményt Kína érte el 74 ponttal, a listát pedig Norvégia zárja 56-al.
A kampány kreatív megvalósítását a Memac Ogilvy ügynökség készítette. Gautam Wadher kreatív igazgató így fogalmazott:
az egyik legnagyobb akadálya a jó alvásnak nem a zaj vagy a stressz, hanem a telefonunk. Ezen akartunk változtatni egy kis humorral és sok szeretettel.
Társa, Moemen Metwally hozzátette: “a gyűjthető játékok reneszánszát éljük – ezért mi egy olyan játékot alkottunk, ami valódi értéket képvisel: segít az embereknek aludni.”
via DesignTaxi
Borítókép forrása: Getty Images

