Erősítenék ügyfeleik kiberbiztonságát a magyarországi pénzintézetek, az OTP és a K&H Bank is ezt célzó intézkedésekről számolt be az MTI-nek hétfőn.
OTP Bank az online csalások ellen
Az OTP Bank közleményében arról tájékoztatott, hogy 2025. május 5-től megszünteti az OTP InternetBankba történő belépést mobilkészülékről. Így mobilról az OTP MobilBank alkalmazással tudják az ügyfelek banki ügyeiket online intézni, az internetbankkal nem.
Mobiltelefonnal tehát érdemes a mobilbankot használni (amely az alkalmazásboltból tölthető le), míg az OTP InternetBank felületét asztali géppel, laptoppal vagy tablettel érdemes megnyitni – közölték.
A tájékoztató szerint a mobilkészülék segítségével elért internetbank nem jellemző, az ügyfelek alig 3 százaléka bankol így online. A változtatás oka az alacsony használat mellett az online csalókkal szembeni védekezés hatékonyságának növelése – írták.

K&H Bank a digitális fenyegetettség ellen
A K&H Bank új, díjmentes biztonságtudatossági programot indított vállalati ügyfeleinek. Az októberig tartó kezdeményezés célja, hogy segítséget nyújtson a vállalkozások számára a digitális fenyegetettségek felismerésében és kezelésében.
A program három különböző, egymást kiegészítő elemből áll, melyek mindegyike hozzájárul a cégek kiberbiztonsági felkészültségének erősítéséhez.
Közölték: a Mastercard által nyújtott My Cyber Risk szolgáltatás egy olyan innovatív eszköz, amely lehetővé teszi a cégek számára, hogy weboldaluk és nyilvános alkalmazásaik kiberkockázatait feltérképezzék, rangsorolják és kezeljék. A rendszer több mint 40 kritérium alapján, 9 különböző biztonsági területen végez értékelést.
