Belföld 2021. április 13.

Sosem volt akkora áruforgalom a reptéren, mint 2021 első negyedévében

Fatima Belföld 2021. április 13.
Erős és szárnyaló légiáruszállítás, alacsony utasforgalom, fejlesztések és felkészülés az utasforgalom visszatérésére – ez jellemezte a Budapest Airport első negyedévét.

Habár az utasforgalmi adatok egyelőre nem mutatnak emelkedést, a vállalat már dolgozik egy komplex terven, hogy felkészüljön a mérsékelt utasforgalom visszatérésére a közelgő nyári szezonban. Így telt a Budapest Airport első negyedéve a startvonalon.

183 416 utas az első negyedévben

2021 első negyedévében, ahogy Európa-szerte sem, úgy a Budapest Airport forgalmában sem volt tapasztalható utasszám-növekedés; januártól márciusig összesen 183 416 fő fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Ez a tavalyi évhez képest – amikor a január és a február még a várakozásoknak megfelelően alakult, márciusban azonban már jelentős mértékben érezhető volt a koronavírus-járvány hatása – összesen 2 775 390 fős utasforgalmat generált a fővárosi légikikötőben. Ez 93,4%-os csökkenést jelent. 

Cargo: minden idők legerősebb negyedéve

A repülőtér cargo forgalma 2020-ban is stabil maradt, és a kiugróan erős utolsó negyedév után a 2021 januárja és márciusa közötti időszakban 19,3%-al nőtt a repülőtér cargo forgalma az előző év azonos időszakához képest. 39 529 tonna kezelt árumennyiséggel ez a repülőtér történetének legerősebb negyedévét jelentette; sőt, a márciusban regisztrált 14 904 tonna légiáru a valaha volt legerősebb havi cargo forgalomként vonul be a repülőtér történetébe – közölte a Budapest Airport.

A repülőtér felkészült az utasforgalom fellendülésére

A Budapest Airport mindent megtesz, hogy mielőbb visszatérjen a 2019-es forgalom volumene, de ez elsősorban az országok által bevezetett utazási szabályokon, a védőoltások elérhetőségén és hatékonyságán, illetve az átoltottság mértékén múlik. A fokozatosan visszaépülő forgalmat a repülőtér üzemeltetője biztonságos környezettel, illetve még magasabb szolgáltatási és egészségvédelmi színvonallal várja, és (a légitársasági és földi kiszolgáló partnerek bevonásával) több szcenáriót is magába foglaló terveket készít arra vonatkozóan, hogy hogyan valósuljon meg a gyakorlatban – magas utasszám mellett is – az egészségügyi szempontból is biztonságos repülőtéri tartózkodás.

Teherszállító repülõgép a Liszt Ferenc- repülõtér új árukezelõ központja, a Cargo City avatásán 2019. november 21-én.
MTI/Koszticsák Szilárd

A légitársaságok egy része már bejelentette a 2021-ben indított járatai listáját, illetve a meglévő járatokra vonatkozó sűrítéseket is. A Ryanair júliustól öt új járatot indít, Burgasz, Rodosz, Szófia, Bologna és Zadar úticélokra, és számos meglévő útvonal járatsűrűségét is jelentősen növeli, a Wizz Air pedig Chania városát vette fel újdonságként budapesti menetrendjébe. Az easyJet bővíti a Budapest-Párizs között közlekedő járatai számát, és heti két alkalommal Bázelba is üzemeltet légijáratot. A Qatar Airways a Doha-Budapest útvonalon jelentett be járatsűrítést, és sűrűbben közlekedik az Emirates dubaji járata is. A Lufthansa a müncheni járat újraindítását jelentette be, és újra elérhető a TAROM Budapest-Bukarest, valamint az Air France Budapest-Párizs járata is.

“Örömmel látjuk, hogy globális, és különösen hazai szinten megfelelő ütemben halad a lakosság oltása. Magyarország, és a többi ország fokozatos újranyitása reményt ad arra, hogy a légi utasforgalom is mihamarabb visszaépüljön. A Budapest Airport és az összes repülőtéri dolgozó izgatottan várja a mérsékelt szintű utasforgalom hamarosan várható visszatérését” – emelte ki Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Repülőtér-üzemeltetőként az a feladatunk és kötelességünk, hogy a különböző forgatókönyvekre fel legyünk készülve, és az utasok számára biztonságos és egészségvédelmi szempontból is megfelelő körülményeket biztosítsunk.”

Keresés az oldalon