Itthon 2020. február 20.

Botrány Ferihegyen: brutális bírságot kaphat a Ryanair

Startlap Utazás Itthon 2020. február 20.
A légitársaság komoly árat fizethet a ferihegyi veszteglésért, az utasok kártérítésre jogosultak.

Hat órán át vesztegelt a Liszt Ferenc RepülőtérenRyanair légitársaság Budapestről a Kanári-szigetekre tartó járata kedden üzemanyag-feltöltési okokból. Botrány abból robbant ki, hogy az utasokat ezalatt nem engedték leszállni, ételt, italt csak pénzért vásárolhattak, hideg volt és információt sem adtak nekik. 

A Ryanair a késedelemért utólag elnézést kért minden utasától.

A Miniszterelnökség kedden délután bejelentette, hogy a kormányhivatal haladéktalanul kivizsgálja az ügyet, és a fogyasztóvédelmi vizsgálat során a kormányhivatal feladata lesz megállapítani, hogy a Ryanair eleget tett-e az utasokkal szembeni kötelezettségeinek – írta az MTI.

A Miniszterelnökség felháborítónak tartja, ahogyan a légitársaság kezelte a felmerült problémát. Mint írták, “az utasoknak joguk van a tájékoztatáshoz, a légitársaságtól pedig elvárható, hogy mindent megtegyenek a kényelmetlenségek csökkentése érdekében”.

Omar Marques/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

Komoly büntetésre számíthatnak

Budapest Főváros Kormányhivatala fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezett kedden az üggyel kapcsolatban.

“Van egy EU-s jogszabály, amely szerint ha egy légi járat esetében 3 óránál hosszabb késés vagy pedig járattörlés történik, kártalanítás jár az utasoknak. Ennek a körülményeit kell megvizsgálni” – mutatott rá az InfoRádióban Sára Botond, a hivatal vezetője. A kártalanítási összeg 250, 400 vagy 600 euró is lehet esetenként.

A kormányhivatal az eljárás során Írországban, a légitársaság székhelyén fog tájékozódni a történtekről, a döntési folyamat akár egy hónapig is elhúzódhat.

Sára Botond szerint a társaságnak igazolnia kell azt, hogy az utasokat megfelelően tájékoztatta, adatokkal kell igazolnia, hogy a késésre, járattörlésre rendkívüli körülmények miatt került sor, valamint bizonyítania kell azt is, hogy minden tőle telhetőt megtett a probléma elhárítására, és az ezzel elszenvedett sérelmet megfelelően kompenzálta.

A Ryanair akár 500 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságra is számíthat, de mivel a korábbi ügyek miatt 50-100 millió forint közti összegre bírságolták a vállalatot, a fokozatosság elve és miatt 150-200 milliósra kellene lennie a majdani bírságnak a hivatalvezető szerint.

Keresés az oldalon