Csak két vak nő maradt az öt órát késő repülőgépen: elfelejtettek szólni nekik
Két vak nő maradt egyedül az amerikai Southwest légitársaság öt órát késő járatán, miután minden más utas jegyét egy korábban induló gépre foglalták át, számol be az Independent. A nők a kellemetlenségért cserébe ajándékutalványokat kaptak, ugyanakkor azt is szeretnék elérni, hogy a légitársaság további lépéseket tegyen az akadálymentesítés érdekében.
Ottfelejtették őket
Sherri Brun és Camille Tate a Southwest 2637-es járatára foglaltak helyet, amely július 14-én indult volna New Orleansból Orlandóba. Végül ötórás késés után tudtak felszállni a fedélzetre, ahol kiderült: a gépen ők utaznak egyedül.

A két nő a reptéren a kijelölt kapunál várakozott: eközben a légitársaság minden más utast átfoglalt egy korábban induló orlandói járatra, amely egy közeli kaputól szállt fel. Brun-t és Tate-et azonban senki sem értesítette.
Senki nem szólt nekünk egy másik járatról
– mondta Brun a helyi csatornának. “Csak vártunk a kapunál és figyeltük az alkalmazást.” Tate felszólította a légitársaságot, hogy javítson az utasokkal, különösen a fogyatékossággal élőkkel való kommunikációján. Brun szerint a légitársaság egy dolgozója azt mondta nekik:
Önök ketten az egyetlenek ezen a járaton, mert a személyzet megfeledkezett magukról.
A Southwest azonban tagadta, hogy megfeledkeztek volna utasaikról. A légitársaság szóvivője az Independent-nek azt mondta: “A járat több utasát egy közeli kaputól valamivel korábban induló járatra foglaltuk át. Megpróbáltuk megtalálni a két hiányzó utast, de ez nem sikerült időben, hogy áttegyük őket arra a járatra. Nyilvántartásunk szerint az eredeti kapujuknál álló repülőgépen utaztak Orlandóba.”
A Southwest a késés miatt 100 dollár értékű utalványt adott kártérítésként,
teljes visszatérítést azonban nem biztosított, mivel a nők teljesítették az utat. A szóvivő hozzátette: “Elnézést kérünk a kellemetlenségért. A Southwest folyamatosan keresi a módját annak, hogy javítsa utasai élményét, és aktívan törekszünk a legjobb gyakorlatokat érvényesíteni az iparágon belül, különösen a fogyatékossággal élők kiszolgálása terén.”
A légitársaság kiemelte, hogy a vak utasok számára kísérő- és navigációs segítséget biztosítanak a repülőtér bejáratától a kapuig és a csatlakozó járatok kapui között is. Ehhez az utasnak jeleznie kell érkezéskor, átszálláskor és a célállomáson a szükséges segítség típusát. “Ha kapuváltozás történik, alkalmazottaink felelősek azért, hogy minden segítségre szoruló utas eljusson az új kapuhoz” – tette hozzá a szóvivő.

