Százmilliós nagyságrendű pénztől esik el a MÁV a telekocsi miatt

Startlap - Startlap
Legalábbis a Mátészalka-Nyíregyháza-Budapest útvonalon ez több mint 110 millió forintos kiesést jelent.

Zajtáról nem egyszerű Budapestig eljutni, főleg vonattal nem. A legfőbb problémát az okozza, hogy az út rendkívül hosszú, 407 perc, vagyis csaknem hét óra, ezzel szemben autóval kevesebb mint fele annyi idő alatt el lehet jutni a fővárosba – írja a Mátészalkaleaks.

Persze előfordulhat, hogy valakinek nincs kocsija, vagy sokat ingázik, és nem akar annyit benzinre, matricára költeni, így nekik kiváló megoldást nyújthat a telekocsi.

Vonattal a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon a legkönnyebb eljutni Budapestig Zajta, Fehérgyarmat és Mátészalka környékéről, márpedig tanítási időszakban vasárnap a leginkább használt a Zajtáról Budapestig közlekedő Hétmérföldes névre keresztelt járat, amely rettenetesen lassan közlekedik. A Zajta és Fehérgyarmat közötti 25 kilométeres távot 58 perc alatt teszi meg, onnan pedig 143 perc alatt ér a 96 kilométerre fekvő Debrecenbe. Az egész út pedig 407 percet vesz igénybe. Ehhez képest autóval annyi idő alatt lehet Budapestre utazni Zajtáról, mint vonattal Debrecenbe.

Ezek után nem is csoda, hogy a legismertebb telekocsi szolgáltató közreműködésével hetente 400 utazásra kerül sor. A lap szerint a Mátészalka-Budapest útszakaszra váltott jegy 5315 forintba kerül, ami azt jelenti, hogy hetente 2 millió 126 ezer forint, évente pedig 110 millió 552 ezer forint kiesést jelent a MÁV-nak a telekocsi elterjedése ezen a szakaszon.

Ez is érdekelhet

képcím

Vasárnap jön az óraátállítás: így változnak a menetrendek

képcím

Öt év és nyolc hónapot késtek 2023-ban a MÁV vonatai

képcím

Így siklott ki a tehervonat Nagymaroson