Miközben a hazai vasútvonalakon a több órás késés sem elképzelhetetlen, a MÁV magát ünnepli

Startlap - Startlap

Azt írja a MÁV sajtó, hogy 2018-ban rekordot dönt a Budapest–Székesfehérvár vasútvonal: az első tizenegy hónap adatai szerint összesen 8,7 milliószor vásároltak menetjegyet az utasok, ami 18 százalékos bővülést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Ez szerintük annak köszönhető, hogy a MÁV egyre népszerűbb, amit mindenfajta álszerénység nélkül annak tudnak be, hogy “az utóbbi évek jármű- és pályafejlesztéseinek, a felújításoknak, az új motorvonatok beszerzésének, a menetrendszerűség növekedésének, a szolgáltatási színvonal javulásának” köszönhetnek. Ez azért is érdekes, mert csak két hónapja írtunk arról, micsoda fejetlenséget okozhat egy baleset ezen a vonalon – számol be az Index.

A MÁV elégedett magával

“Az elmúlt három évben a MÁV-START utasszáma országos viszonylatban mintegy 4 millióval nőtt, a növekedés leginkább a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító szakaszokon kiugró. A szolgáltatási színvonal emelése a jövőben sem áll meg: a vasúttársaság a legnagyobb forgalmú elővárosi vasútvonalakon (a Budapest–Vác–Szob és a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalakon) KISS emeletes motorvonatokat állít forgalomba 2019 végétől.

Az új járműbeszerzések révén az elővárosban szinte teljes mértékben modern motorvonatok szállítják majd az utasokat. A vasúttársaság a Kelenföld–Százhalombatta és a Budapest–Hatvan vonalszakasz teljes felújítása után azt várja, hogy stabilabb, kiszámíthatóbb lesz a menetrend, és a nagyobb pályasebesség révén csökken majd az elővárosi vonatok menetideje, az átmeneti kényelmetlenségek után pedig magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe az utasok és az áruszállító vasúti társaságok” – írja a MÁV.

Ez is érdekelhet

képcím

Vasárnap jön az óraátállítás: így változnak a menetrendek

képcím

Öt év és nyolc hónapot késtek 2023-ban a MÁV vonatai

képcím

Így siklott ki a tehervonat Nagymaroson