Soha nem látott vonatok fognak száguldozni Magyarországon

Startlap - Startlap
Több, mint 60 milliárd forintért vásárolják őket.

A MÁV-Start 2019 végétől 11 darab nagykapacitású motorvonatot állít forgalomba a legforgalmasabb váci és ceglédi vasútvonalakon. A Stadler által gyártott, KISS elnevezésű emeletes jármű első kocsiszekrénye megérkezett a Dunakeszi Járműjavítóba (DJJ), ahol a betétkocsik összeszerelését végzik – közölte a MÁV kedden az MTI-vel.

Itthon szerelik össze őket

A tájékoztatás szerint az új járművek jelentős hazai hozzáadott érték mellett készülhetnek, ugyanis a jelenleg gyártás alatt lévő 11 járműből 8 vonat betétkocsijainak összeszerelésére, a Stadler és a Dunakeszi Járműjavító Kft. stratégiai együttműködése keretében, Dunakeszin kerül sor.

Ezen felül 8 szerelvény motorkocsijának és betétkocsijának összekapcsolása, és az összes jármű üzembe helyezése is itt történik. Az emeletes szerelvények összesen 132 darab forgóváza szintén Magyarországon készül, ezek gyártásáért a Stadler szolnoki forgóváz-revíziós központja felel.

Az első három szerelvény, illetve a járművek kocsiszekrényei és a motorkocsik a Stadler emeletes vonatok gyártásáért felelős svájci kompetenciaközpontjának irányítása alá tartozó minszki üzemben készülnek.

A közlemény emlékeztet: a nagykapacitású motorvonat beszerzéséről tavaly áprilisban írt alá keretmegállapodást a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG.

Több, mint 60 milliárdba kerülnek

A motorvonatok megvásárlására, azaz eseti szerződések megkötésére és teljesítésére a keretmegállapodás időtartama alatt, annak aláírásától számított nyolc éven belül kerülhet sor.

A szerződés összesen 40 motorvonat megrendelésére, lehívására biztosít lehetőséget az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) 60,55 milliárd forintos forráskeretéből. Eddig összesen 11 darabot rendelt meg a vasúttársaság.

A nagy befogadóképességű, 600 ülőhelyes, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) vonatok engedélyezett sebessége óránként 160 kilométer. Ezek összekapcsolhatóak a szintén Stadler gyártmányú FLIRT motorvonattal is.

A kétszintes motorvonatok a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas utastérrel, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal, valamint korszerű kamerarendszerrel rendelkeznek majd.

Ez is érdekelhet

képcím

444: kijózanító közvélemény-kutatást kapott az ellenzék

képcím

A miniszterelnök-jelöltek második vitája: Karácsony...

képcím

Blikk: Spanyolországba költözött Orbán Ráhel és Tiborcz István