A MÁV nem tudja megoldani a szervizt, ezért félreállítva várják az enyészetet a modern motorvonatok

Startlap - Startlap
Ezeknek a vonatoknak a Bécs felé tartó utasokkal kéne robogniuk, akiket így jobb híján gyakran buszra szállítanak.

A Közlekedő Tömeg Egyesület a blogján számolt be arról, hogy a MÁV által alig több mint 10 évvel ezelőtt vásárolt alacsonypadlós, légkondis Bombardier Talent motorvonatok félreállva rostokolnak, mivel a vállalat nem tudja megoldani a szerelvények karbantartását. Emiatt a Győr – Bruck an der Leitha – Bécs vonalon az elmúlt másfél évben rendszeresen átszállással kell közlekedni, és néha még pótlóbuszokat is be kell vetni az osztrák oldalon.

A MÁV által annak idején beszerzett 10 darab Talent motorvonatot eredetileg az osztrák államvasút rendelte meg, de végül a sorozat első példányait nem vették át komoly minőségi hiányosságok miatt. 2006-ban a gyártó ezeket adta el alacsony áron a magyar vasúttársaságnak.

A szervizeltetéssel már korábban is voltak gondok, majd 2017-ben a kiírt tenderre érkezett egyetlen ajánlatot túl drágának találták, így inkább a MÁV saját műhelyébe kerültek vissza a vonatok. Az istvántelki főműhely azonban az egyesület szerint szemmel láthatóan nem alkalmas a feladatra, ugyanis mióta átvették a Bombardier Talenteket, azóta a járművek rendszeresen hiányoznak a napi forgalomból.

 

Az osztrák-magyar regionális határforgalomban közlekedő EURegio vonatokat menetrend szerint a MÁV-Startnak kell biztosítania, amihez a rendelkezésre álló tíz szerelvényből három is elég lenne. Mivel Ausztriában speciális, úgynevezett kétáramnemű járművekre van szükség, és több ilyen motorvonata a magyaroknak nincs, a határon az utasoknak át kell szállniuk, és nem egyszer csak pótlóbuszt tudnak biztosítani a számukra.

Ez is érdekelhet

képcím

Vasárnap jön az óraátállítás: így változnak a menetrendek

képcím

Öt nőt öltek meg Bécsben egy nap alatt - A hét hírei képekben

képcím

Öt év és nyolc hónapot késtek 2023-ban a MÁV vonatai