3 hűsítő smoothie a nyárra, amit ki kell próbálni

Bár a köztudatban gyakran fogyókúrás italnak (ételnek) tartják a smoothie-t, gazdag beltartalmuk és magas vitamintartalmuk alapján bármely étrendben megállják a helyüket, uzsonnára vagy akár főétkezés kiegészítőjeként.

Szerző: Startlap

Forrás: startlap.hu | 2018-06-10 10:00

A smoothie-k, azaz a gyümölcs és zöldségturmixok néhány évvel ezelőtt kezdték meg hódító útjukat hazánkban.

Ha nagyon meleg van, sokszor nem is kívánjuk igazából a főtt ételt, de még a szendvicseket sem.

Ezért érdemes a smoothie-kat kipróbálni, hiszen kiválóan alkalmasak arra, hogy ellássanak a napi munkához, mozgáshoz szükséges tápanyagokkal, ugyanakkor nem terhelik a gyomrot, biztosítják a kellő folyadékbevitelt és még finomak is.

1. Ha a smoothie-kat jéggel, jégdarával vagy egyéb jó hidegre behűtött kiegészítőkkel, hűs és savanykás vagy fanyar összetevőkből készítjük el, igazi frissítő, tápláló és nagyon-nagyon egészséges, rendkívül ízletes italokat kaphatunk.

2. A nyári smoothie-k közül az egyik „alapdarab” a déli gyümölcsökkel készült változat. Nagyon finom a mangó naranccsal és répával, de a mangó-avokádó vagy a banán-pomeló is kiváló választás.

A nyár ízei között válogatva nagyszerű alapanyagokat találunk a görög- és a sárgadinnye „személyében” is. Készíthetünk bogyósgyümölcs smoothiet, amelybe málna, ribizli, feketeribizke, egres kerülhet.

Fotók: Thinkstock

3. Érdemes valamilyen zöld leveles összetevőt is választanunk: igazán frissítő a citromfű vagy a menta, de a friss spenót is nagyon fel tudja dobni a pikáns italt.

Vannak, akik tejjel, joghurttal (esetleg a selymesebb ízű görög joghurttal) esetleg valamilyen növényi tejjel (kókusztej, rizstej) is gazdagítják az italt. Édesítésnek használjunk mézet, vagy ha csökkenteni szeretnénk a kalóriák számát, döntsünk inkább a stevia mellett.

A friss gyömbér, néhány csepp lime még izgalmasabbá teszi a végeredményt, és amellett, hogy kiemeli az ízeket, lendületet is ad.