Figyelmeztetést adott ki a Dunántúli Regionális Vízmű (DRV) Zrt.: e-mailben érkező hamis vízszámlákkal próbálnak pénzt kicsalni a fogyasztóktól az internetes csalók, írja a sonline.hu. Mutatjuk, mire érdemes figyelni, hogy felismerjük a csalókat!
Furcsa szöveg
A Gmail-es e-mail címről érkező levelek egy ismeretlen bankszámlaszámot és az alábbi szöveget tartalmazzák:
“Kedves Ügyfelünk! A vízszámláját most elkészítettük, és lehetősége van azt gyorsan és biztonságosan kiegyenlíteni a Befizetem bankkártyával linkre kattintva.”
A DRV felhívta a figyelmet, hogy
e-mailben soha nem kérik felhasználóikat a tartozás rendezésére.
Emellett a levél tárgya és tartalma is árulkodó lehet: az e-mail tárgymegjelölésében ugyanis “új földgázszámla” szerepel, de a szövegben már vízszámláról van szó. Továbbá a nyolc számjegyű szerződéses folyószámlaszám sem valós, hiszen a DRV által nyilvántartott számlaszámok mind tizenkét számjegyűek.

Ha ilyen vagy ehhez hasonló e-mail érkezik a fiókunkba, forduljunk a DRV-hez a +36 80 240 240-es telefonszámon, vagy az ugyfelszolgalat@drv.hu e-mail címen!
Hogyan szűrjük ki a csalókat?
Általánosságban is igaz, hogy
a kétes külsejű és megfogalmazású e-maileket a legjobb figyelmen kívül hagyni.
Fontos, hogy ne kattintsunk a váratlan, furcsa e-mailekben szereplő linkekre, illetve soha ne adjuk meg személyes adatainkat és bankkártya-információinkat. Mielőtt eleget teszünk egy fizetésre felszólító e-mailnek, érdemes ellenőrizni a feladó e-mail címét, tárgyát és a szöveg tartalmát: ha valami gyanúsat találunk, forduljunk a kibocsátó hivatalos ügyfélszolgálatához.