Akkora leállás jön az Ügyfélkapu, a DÁP és a NAV rendszerében, amire rég volt példa
A kormányhivatalok központi honlapján megjelent tájékoztató szerint 2025. november 1-jén 21:00 órától ütemezett karbantartási munkálatokat végeznek a Központi Ügyfélregisztrációs Nyilvántartás (KÜNY) rendszeren. A karbantartás ideje alatt a Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztüli, DÁP alkalmazással történő bejelentkezés átmenetileg nem lesz elérhető.
Az üzemkiesés várható időtartama 16 óra.
Arra is felhívják a figyelmet, hogy az Ügyfélkapu+ működésében és a KAÜ-n keresztüli adatlekérdezések esetén átmeneti lassulások várhatóak.
Mit és hogyan intézhetünk a rendszerben?
A rendszerbe belépni Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztül lehet. KAÜ belépés nélkül az időpontfoglalás kizárólag Ügyfélkapu regisztrációra, DÁP előregisztrációra és a lejárt személyazonosításra alkalmas okmányok cseréjére, átvételére történhet.
Vezetői engedély honosítása
Az érintettek figyelmét arra is felhívják, hogy a Központi Kormányablakban vezetői engedély honosítása ügytípusban történő időpontfoglalások esetén csak azon ügyfelek ügyintézésére kerül sor, akinek a nevére az időpontfoglalás történt – áll a tájékoztatóban.

Mi várható a NAV-nál?
A NAVhonlapján megjelent tájékoztató szerint 2025. november 1-jén, szombaton 21 óra és 2025. november 2-án, vasárnap 13 óra között az IdomSoft Zrt. karbantartást végez az éles Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáson (KÜNY), ezért a karbantartás ideje alatt nem lehet DÁP-azonosítással belépni a NAV elektronikus ügyintézést biztosító weboldalaira, nem lehet cégkapuról, KÜNY-tárhelyről küldeményeket küldeni, továbbá az ügyfelek átmeneti lassulást érzékelhetnek az Ügyfélkapu+-ra bejelentkezéskor.
A DÁP-mobilazonosítással rendelkező ügyfeleknek a leállás alatt esedékes bejelentéseiket legkésőbb a következő munkanapon kell teljesíteniük.
A 2025. november 2-i kezdetű, egyszerűsített foglalkoztatással kapcsolatos bejelentések az „Igazolási kérelemmel benyújtott bejelentés” nyilatkozat jelölésével (23. pótlap 6. rovat) és a bejelentéshez igazolási kérelmet csatolva 2025. november 3-án, hétfőn éjfélig utólagosan benyújthatók – áll a tájékoztatóban.
A NAV arra kéri ügyfeleit, hogy elektronikus ügyintézéseiket a karbantartási időszak figyelembevételével tervezzék.

