Startlap Vásárlás

  • Kütyü
  • Otthon
  • Gyerek
  • Egészség
  • Konyha
  • Szépség
  • Trending
  • Akciós újságok
Trending 2019. december 22.

Zselés, feketeerdő, marcipán - ezek a legnépszerűbb szaloncukrok itthon

bubba Trending 2019. december 22.
Mintegy 3500 tonna fogyhat az idén az egyik legnépszerűbb szezonális termékből, a szaloncukorból, a forgalom értéke pedig 6,5 milliárd forint lehet, egyre többen vásárolnak minőségi terméket - közölte Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) elnöke az MTI-vel.

Elmondta, hogy a háztartások általában egy kilogramm szaloncukrot vesznek. A vásárlók közel kétharmada a zselést választja. Egy kilogramm szaloncukor már 799 forinttól kapható, a prémium kategóriájúak ára dobozonként elérheti a 3000 forintot, de kilogrammonként akár a 10 ezer forintot is. 

Sánta Sándor – aki egyben a Chocco Garden Kft. ügyvezető igazgatója – közölte, hogy a cég alig három éve értékesít szaloncukrot a magyar piacon, de eddig minden évben valamilyen közönség díjat elnyert, idén például a legfinomabb zselés szaloncukornak járó elismerést.  Kiemelte, hogy egyre több pozitív visszajelzést kapnak a fogyasztóktól, 50 millió forint feletti az értékesítésből származó bevételük ezen édességből. Kisvállalat lévén a termékeik egyelőre kevés üzletben érhetők el, de törekszenek a bővítésre. 

Illusztráció (MTI/Mónus Márton)

Szécsényi Judit, az egyebek mellett Milka szaloncukrot gyártó és forgalmazó Mondelez Hungária Kft. márkamenedzsere az MTI-nek elmondta, hogy évről évre nő ezen édesség eladása, amellyel a márkás szaloncukrok kategóriájában piacvezetőnek számítanak. Az elmúlt két évben 24 százalékkal nőtt az értékesített Milka szaloncukormennyisége, abból éves szinten 300-400 tonnát adnak el, idén 370 tonnára számítanak. A vállalat szezonális termék értékesítésének mintegy 70 százalékát a Milka szaloncukor adja. 

Évek óta a Feketeerdő íz a legkedveltebb, azt a kakaókrémes követi, a harmadik pedig a mogyorókrémes, mindezek mellett pedig nagy a kereslet a szaloncukorválogatásukra is – tette hozzá.

Csuvár Csaba, a LISSÉ Édességgyár Kft. ügyvezetője az MTI érdeklődésére közölte, hogy tavaly 190 tonna szaloncukrot gyártottak, idén pedig 204 tonnát. Az értékesített szaloncukorból származó bevétel 2018-ban 270 millió forintot tett ki, idén 340 millió forintot, jövőre pedig elérheti a 400 millió forintot. 

Egyre nagyobb hangsúlyt képvisel a hozzáadott cukor nélküli szaloncukor a cég által gyártott mennyiségben: tavaly 13 százalék volt, idén már 18 százalék. Ezen termékek között található laktóz- és gluténmentes változat is. A cég értékesítési adatai alapján a legkedveltebb ízeknek a zselés, a kókuszos, valamint az aszalt gyümölcsös marcipános szaloncukrok számítanak.

Szamos László, az édességgyártó Szamos Kft. főcukrásza közölte, hogy 20 százalékkal bővült a forgalmuk idén a tavalyihoz képest. Hozzátette: a fogyasztói döntések a minőségi termékek irányába tolódnak el, egyre keresettebbek a prémium termékek, így a cég által gyártott és forgalmazott szaloncukrok is. Legnépszerűbb termékük tavaly a klasszikus marcipán szaloncukor volt, amelynek forgalma évről évre bővül.

Megosztom
karácsony szaloncukor Vissza a címlapra

Ez is érdekelhet

képcím

Lefotózták Magyarország legszomorúbb fenyőfáit

képcím

Megrohamozták a boltokat a vásárlók a kormány bejelentése után

képcím

A félrement ajándékvásárlások könnyen helyrehozhatók

Ajánljuk még:

Megszólalt Szijjártó az FFP2-es maszkokról

OTP Bank: Csalók terjesztik ezt az üzenetet, semmiképp se nyisd meg

Megrohanták a magyarok az IKEA-t

Csalásra figyelmeztet a Telekom

Március 8-án még nyitva maradhatnak a virágboltok

Hamarosan új, óriás bevásárlóközpont nyílik Budapesten

Felhasználási feltételek Adatvédelem Kapcsolat Impresszum Médiaajánlat

2021 Startlap, Minden jog fenntartva

Keresés az oldalon