A Shein franciaországi terjeszkedése megtorpant, miután a párizsi pop-up üzletben a látogatók felháborodtak azon, hogy a bolti árak jóval magasabbak voltak, mint az online felületen – írja a Forbes.hu.
Egy műbőr short 41 euróba, egy kötött kardigán 23 euróba, a MOTF márkájú dzseki pedig 65 euróba került, ami sokaknál kiverte a biztosítékot az első párizsi butikjukban.

Az eredetileg napokon belül nyíló további öt bolt nyitását is elhalasztották, a hálózat üzemeltetője pedig már azt vizsgálja, hogyan alakíthat ki nagyobb üzlethelyiségeket, hogy bővebb kínálattal és kedvezőbb árakkal indulhasson újra a projekt; a pontos nyitási dátum egyelőre nem ismert.
A mostani botrány csak tovább erősíti azt a trendet, miszerint a Shein és a Temu növekedési lendülete megtörni látszik: előrejelzések szerint 2026-ra a Shein globális bővülése 6,5 százalékra lassul, a Temué pedig a korábbi elképesztő ütemről mindössze 13,4 százalékra eshet vissza.
Elemzők szerint azonban a Shein számára komoly kihívást jelent a fizikai jelenlét kiépítése, hiszen az üzletnyitások jóval nagyobb költségekkel járnak, mint az online működés. A márkának alkalmazkodnia kell a bérleti díjakhoz, a készletlogisztikához és a helyi árképzési elvárásokhoz is.
A párizsi árkülönbségek rávilágítottak: a Shein-nek még meg kell találnia az egyensúlyt a költséghatékonyság és a bolti versenyképesség között.

