Romániában az elmúlt három évben a folyékony mosószerek ára több mint 50 százalékkal emelkedett meg a legkeresettebb márkákat tekintve – írja a Privátbankár.
A Ziarul Financiar gazdasági lap megfigyelése szerint 2022 márciusában egy adott termék 25 lejbe (kb. 2050 forintba) került, míg 2025 márciusára az ára 40 lejre (kb. 3280 forintra) nőtt. Az Országos Statisztikai Hivatal (INS) adatai is megerősítik, hogy ez a tendencia az egész termékcsoportot érinti.
A romániai vásárlók a mosószerek esetében kevésbé árérzékenyek, mivel ezeket a termékeket általában csak havonta egyszer vásárolják meg, szemben azokkal az élelmiszerekkel, amelyeket nap mint nap fogyasztanak.

Feliciu Paraschiv, a Paco Supermarket alapítója szerint is a mosószerek ára jelentősen emelkedett, és ez a trend várhatóan a jövőben is folytatódik. Az INS statisztikái szerint 2022 márciusa és 2025 márciusa között mindössze 2023 januárjában nem nőtt éves szintre kivetítve a mosószerek ára.
2025 márciusában a mosószerek ára 7,28 százalékkal haladta meg a 2024 márciusi szintet. A román mosószerpiacot három nagyvállalat – a Procter&Gamble, az Unilever és a Henkel – uralja, termékeik (pl. Ariel, Dero, Persil, Savex, Lenor) piaci részesedése meghaladja a 85 százalékot.
A folyékony mosószerek árának növekedése több tényezőre vezethető vissza. A gyártási költségek emelkedése, például az alapanyagok és az energiaárak drágulása, közvetlenül befolyásolja a termékek végső árát.
Magyarországon is drágultak a mosószerek árai, ráadásul A Procter & Gamble Hungary 2025. március 2-án jelentette be, hogy számos Ariel mosószerbe és Lenor öblítőbe kevesebb lesz, és ezáltal csökken az űrméretük is.
A vállalat a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóságnak is nyilatkozatot tett a változásokról. A termékek méretének csökkenése változó: egyes esetekben alig észrevehető, míg más termékeknél akár 20-30%-os csökkenés is előfordulhat.