Mire jó az edzőmaszk, és kinek ajánlott?

bubba 2018. november 16. Egészség
Hódít az edzőmaszk a sportolók, fitnesz-őrültek körében, ugyanakkor ne ez legyen az első eszköz, amibe beruházunk, ha most kezdünk el edzeni!

Azok, akik szeretik új kihívások elé állítani magukat edzéseik során, tisztában vannak a kardiopulmonáris (szív-tüdő) rendszer fontosságával.

Alapvetően a test oxigénfeldolgozó képességéről van szó, fejlesztése serkenti és elősegíti az oxigén minél hatékonyabb eloszlását. Ennek egy módja lehet az edzőmaszk használata – hívja fel a figyelmet a Boss Magazine cikke.

A cél, hogy megtanítsuk a testünket korlátozott mennyiségű oxigénnel is a maximumon teljesíteni. Ez azért fontos, mert ez növeli az állóképességet és fejleszti a légzéstechnikánkat is, anélkül, hogy hosszasabb gyakorlatokat végeznénk.

Ezek a maszkok a magaslati terep körülményeit szimulálják.

Az edzőmaszk bizony nem való mindenkinek

Mint minden új dologról, az edzőmaszkokról született beszámolók is ellentmondásosak.

Vannak olyanok, amelyek szerint teljességgel hatástalanok, mások pedig esküsznek rájuk.

Ez a kütyü mindenképpen a szokatlan, ám valamiért mégis menő trendek kategóriájába tartozik, főleg annak tükrében, hogy eredetileg ehhez nagyon hasonló maszkokat hordanak az USA vadászpilótái, amikor az állóképességükön akarnak javítani.

Az Élethosszig.hu cikke igen alaposan taglalja az edzőmaszk működését, és kiemeli, hogy nem való mindenkinek a használata, hiszen komoly felkészültséget igényel. 

Ha valaki ugyanis nem megfelelő kontrollszünettel használja az eszközt, többek között fejfájás, szívritmus zavar, alvászavar, álmatlanság szédülés, ájulás alakulhat ki – olvasható a cikkben.

Az alábbi videó is hasonló üzenetet fogalmaz meg.

Érdemes tehát szakemberek segítségét kérni, mielőtt az edzéshez ilyen maszkot vásárolnánk.

Keresés az oldalon