Startlap Vásárlás

  • Kütyü
  • Otthon
  • Gyerek
  • Egészség
  • Konyha
  • Szépség
  • Trending
  • Akciós újságok
Trending 2021. január 30.

Az Apple a legértékesebb márka a világon

Fatima Trending 2021. január 30.
Három év után ismét az Apple a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2021-es Global 500 ranglistája szerint.

A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 263,4 milliárd dollár, 87 százalékkal nőtt egy év alatt. A cég tavaly a harmadik, egy évvel korábban és az azt megelőző évben egyaránt a második volt a listán. A második helyre szorult vissza az előző három év listavezetője, az Amazon.com, amelynek a márkaértéke 15 százalékkal, 254,2 milliárd dollárra emelkedett. A Google a tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke 1 százalékkal, 191,2 milliárd dollárra nőtt.

Apple
Fotó: Dinendra Haria/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

Az első tízes csoportban megőrizte negyedik helyét a Microsoft, márkaértéke 117,1 milliárd dollárról 140,4 milliárd dollárra nőtt. Nincs változás az ötödik helyen sem, a Samsung márkaértéke 94,5 milliárd dollárról 102,6 milliárd dollárra emelkedett. A tavalyi nyolcadik helyről a hatodik helyre jött fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég, piaci márkaértéke 77,5 milliárd dollárról 93,19 milliárd dollárra nőtt.

A hetedik helyen maradt a Facebook, amelynek a piaci márkaértéke 79,8 milliárd dollárról 81,48 milliárd dollárra emelkedett.

A tavalyi hatodik helyről a nyolcadikra csúszott vissza a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 80,1 milliárd dollárról 72,8 milliárd dollárra csökkent. A listán a kilencedik a Verizon (68,9 milliárd dollár), a tizedik pedig a WeChat (67,9 milliárd dollár).

Ez is érdekelhet:

Tavasszal jöhet a törvény a Facebook hazai működésének szabályozásáról

Elolvasom

Azt, hogy mekkora befolyása van a technológiai innovációnak a brandérték alakítására, a legjobban a Tesla esete bizonyítja. Az elektromos autógyártó márkaértéke egy év alatt 158 százalékkal, 32 milliárd dollárra emelkedett, ilyen jelentős drágulást a listán szereplő egyetlen cég sem ért el. Az értéknövekedés tekintetében a második az Alibaba.com, amelynek márkaértéke 108 százalékkal, 39,2 milliárd dollárra emelkedett. A pandémia különösen sújtotta a légi közlekedésben érintett cégeket, a repülőgépgyártó Boeing márkaértéke 40 százalékkal, 13,6 milliárd dollárra csökkent, az Airbus-é pedig 36 százalékkal, 9,1 milliárd dollárra esett, míg az American Airlines légitársaság márkaértéke 40 százalékkal, 5,3 milliárd dollárra süllyedt.

(MTI)

Megosztom
Amazon Apple Facebook Google microsoft Samsung Tesla Walmart Vissza a címlapra

Ez is érdekelhet

képcím

Ezt mutathatja be a Samsung április 28-án

képcím

Kisebb képernyővel és akkumulátorral, valamint tolltámogatással...

képcím

A legjobb vezeték nélküli fülhallgatók telefonáláshoz

Ajánljuk még:

10 Gmail trükk, amit tuti, hogy innentől mindennap használni fogsz

Már a Tesco és az Auchan is figyelmeztet: ne fogyaszd el ezt a...

Vény nélkül kapható egy népszerű fájdalomcsillapító

Újabb posták zárnak országszerte

Hogyan javíthatunk otthon a tévé képminőségén?

Ha vettél ebből a konzervből, azonnal vidd vissza a Sparba!

Felhasználási feltételek Adatvédelem Kapcsolat Impresszum Médiaajánlat

2021 Startlap, Minden jog fenntartva

Keresés az oldalon