Szerelők elárulták, milyen márkájú háztartási gépeket nem érdemes venni, mert gyorsan elromlanak
Frissítünk!
Cikkünk kapcsán Puskás Krisztián, a Liebherr magyarországi értékesítési vezetője több pontosítást is megfogalmazott. A Nova cikkére hivatkozva azt a megállapítást tettük általánosságban, hogy olyan készüléket érdemes vásárolni, amire öt év garancia vonatkozik. Ezzel szemben fontos tudni, hogy a hűtőgépek forgalmazói közül a legtöbben a törvény által előírt, vételártól függő 1-3 év jótállást (és nem garanciát!) biztosítanak. Puskás Krisztián hozzátette: néhány forgalmazó a kompresszorra adhat hosszabb garanciát, ami csak és kizárólag a kompresszor meghibásodására érvényes. Érdemes tudni, hogy a kompresszor azon része a hűtőnek vagy fagyasztónak, ami gyakorlatilag soha nem megy tönkre.
“A Liebherr Magyarországon egyedülálló módon, minden háztartási hűtő- és fagyasztókészülékéhez ingyenesen kínálja a 10 év teljeskörű garanciát és mindez független attól, hogy a vásárló természetes személy vagy vállalkozás. Ez a garancia szabályszerű használat esetén a teljes készülékre érvényes. Ez nemcsak hatalmas érv a vásárlás mellett, de rámutat arra, hogy a vállalat mennyire bízik a márka készülékeinek kiemelkedő minőségében és mennyire kevés a meghibásodás” – tudatta lapunkkal Puskás Krisztián.
“Fontos tudni azt is, hogy a legtöbb márkánál nem érvényes az előírt garanciaidő, amennyiben a vásárló nem természetes személy és ÁFA-s számlát kért a készülékről. Magyarországon jellemző, hogy az ÁFA visszatérítés és a céges költségelés miatt sokan kérnek ÁFA-s számlát saját vagy ismerős vállalkozására a magáncélra vásárolt készülékekre – például egy könyvelő vagy egy fodrász elszámolja az otthoni hűtőt vagy mosogatógépet – viszont a legtöbb gyártó ilyenkor azt mondja, hogy ˝közületi vásárlás˝ történt, ezért csak egy éves jótállás volt a készülékre. Ezt sok esetben az üzletek sem tudják vagy nem adnak róla tájékoztatást a vásárlónak; a kellemetlen meglepetés akkor történik, ha egy éven túl, de még az egyébként háztartási vásárlásként járó garanciaidőn belül (1-3 év) történik a meghibásodás. Ilyenkor a javítás szinte mindig önköltséges és kellemetlen meglepetés a vásárlónak” – fejtette ki.
A szakértő felhívta a figyelmet arra is, hogy a nagyobb viszonteladók által kínált extragarancia – aminek a plusz költsége általában 25 ezer-50 ezer forint körül van, és maximum 5 évig érvényes – nem egyenlő a gyári garanciával. “Ezek a garanciakiterjesztések valójában nagyon sok meghibásodást kizárnak. Nem véletlen, hogy az Európai Uniós szakbizottságok előtt van a pluszpénzért történő extragarancia értékesítésének betiltása. A hivatalos érvelés szerint a vevő megtévesztésén alapulnak és félrevezetőek” – fogalmazott Puskás Krisztián.
Korábban írtuk
Az egyik szerviz szerint a lényeg egyetlen tudnivalóval összefoglalható, ha az a kérdés, milyen háztartási gépeket vegyünk. „Olyan készülékeket keressenek, amelyekre öt év garancia vonatkozik” – idézi a Nova.

A garancia hossza melletti másik fontos tényező a szakemberek szerint a szerviz elérhetősége. Ennek oka az, hogy a termékek minősége egyre romlik, így arra már hiába áhítozunk, hogy több tíz évre vásároljunk háztartási gépeket, de azt a néhány évet azt igenis préseljük ki a gépekből.
A mosógépek, mosogatógépek és a hűtők vásárlását kell a legjobban megfontolni
Vásárláskor a legnagyobb figyelmet a mosógépekre, mosogatógépekre és hűtőszekrényekre kell fordítani, mert ezek a leggyakrabban meghibásodó készülékek.
A nagy számú mechanikus alkatrész és a működésükhöz szükséges erő miatt a mosógépek gyakran nem számítanak hosszú élettartamú termékeknek – és ezen még a magas ár sem változtat.
Az olyan márkák, mint a Samsung, az LG és a Candy, drága javításairól ismertek a cikk szerint. Gyakran előfordul, hogy a javítás drágább, mint egy új, olcsóbb gép vásárlása.
A hűtőszekrények megbízhatóbbak, mint a mosógépek, de a Liebherr és a Whirlpool márkáknál gyakoribbak lehetnek a gázrendszer meghibásodásai – állítják a szerelők, hangsúlyozva, hogy persze ez sem egy szabály.
Pontosítunk: az általunk hivatkozott cikk külföldi szerviztechnikusi véleményeket fogalmazott meg, és nem közölt adatokat.
“Természetesen mi vezetünk statisztikákat a készülékeink javításairól és büszkén jelentem ki, hogy a meghibásodási arányunk nagyon-nagyon alacsony. Mivel a Liebherrnél nagyon hosszú a garanciaidő, a javítások sokkal nagyobb arányban történnek saját szervízzel mint a többi márka esetében” – fogalmazott Puskás Krisztián.
A mosogatógépek leggyakoribb meghibásodásai a vízszivattyút és az elektronikát érintik. Kerüljük az olyan márkákat, amelyeknek nincs hosszú hagyományuk mosogatógépek gyártásával.
Légkondiból a legolcsóbbat, TV-ből kínait
A sütők viszonylag stabil készülékek, de egyes márkáknál – pl. az Amica és a Blitz – ha pótalkatrészre van szükség, nehezebb lehet találni a cikkben nyilatkozó szerelők szerint.
A légkondikkal kapcsolatban is hasznos tanács érkezett.
„A legolcsóbb japán márka jobb, mint a legdrágább kínai” – mondja egy szerelő, olyan márkákra utalva, mint a japán Toshiba, a Mitsubishi és a Daikin.
A tévék esetében már nem érvényesek a régi igazságok. Az olyan márkák, mint a Panasonic és a Telefunken, mára talán kevésbé élik a fénykorukat.
A megfelelő választás egy Hisense TV lehet, kötelező ötéves garanciával
– a szerelők állítása szerint.

