A Fiskars klasszikus ollói Finnország egyik legismertebb hétköznapi dizájntárgyának számítanak. Az IS korábbi felmérésében a válaszadók 95 százaléka nyilatkozott úgy, hogy van otthon ilyen, narancssárga nyelű ollója – írja az Is.fi. A Fiskars most bejelentette, hogy a termék ráncfelvarráson esik át. A cég szerint a 2025-re tervezett megújulás a funkció miatt is fontos: sokkal kényelmesebb használatot ígérnek.

A változás az egész Classic-sorozatot érinti – összesen 12 különböző modellről van szó, amelyeket úgy terveztek újra, hogy megfeleljenek a mai felhasználók igényeinek. A balkezesek számára készült változat is megújul- olvasható a cég közleményében.
Megújul a markolat is
Az egyik legszembetűnőbb változás az új markolatkialakítás, amely a Fiskars szerint javítja az ollók ergonómiáját és használati élményét. Ugyanakkor fontosnak tartják az eredeti dizájn és annak története előtti tisztelet megőrzését is.
Többszáz éves történelem
A Fiskars története 1649‑ben kezdődött, amikor Peter Thorwöste holland kereskedő engedélyt kapott egy olvasztókemence alapítására a mai Raseborghoz tartozó finnországi Fiskars faluban, így Finnország egyik legrégebbi magántulajdonú vállalata jött létre . A 19. században Johan Jacob Julin megvásárolta a vasművet, és 1832‑ben megnyitotta Finnország első evőeszközgyárát, ahol kések, villák, bicskák és ollók is készültek.
Az igazi áttörést 1967 hozta, amikor Olof Bäckström megalkotta az első műanyag nyelekkel felszerelt ergonomikus ollót, és a prototípusok közül belső szavazással kiválasztották a narancssárga markolatot– ez a szín mára ikonikussá vált, és 2003‑ban Finnországban, majd 2007‑ben az USA‑ban is védjegyként jegyezték be.
A Fiskars narancssárga ollóiból azóta több mint egymilliárd pár talált gazdára világszerte, és a márka a tervezés és funkcionalitás mintájává vált a fogyasztási cikkek piacán.