Változás a számlabefizetésnél: az MVM és a Fővárosi Vízművek teljesen új bejelentkezési módot tett elérhetővé
Már nem állami szolgáltatók is használják a Digitális Állampolgárság applikációját, közölte a HWSW.hu. Az alkalmazás segítségével az ügyfelek könnyedén azonosíthatják magukat a szolgáltatók oldalán.
Egyre több helyen használhatjuk
A Digitális Állampolgár mobilapplikáció egyik funkciója, hogy a regisztrált felhasználó azonosítani tudja magát az állami szervek digitális felületein, illetve bizonyos piaci szolgáltatócégeknél is. Az utóbbiak közül már két cég online ügyfélszolgálatára történő belépési folyamat során van lehetőség a DÁP-pal igazolni a személyazonosságunk.
Az újfajta azonosítási lehetőséget elsőként a Fővárosi Vízművek, majd az MVM vezette be weboldalán.
A Digitális Állampolgár mobilapplikáció a múlt héten végleg megszűnt Ügyfélkapu egyik utódjaként hivatott működni: a digitális ügyintézés megkönnyítésére létrehozott alkalmazást folyamatosan új funkciókkal látja el a fejlesztő IdomSoft Zrt. A DÁP működési kereteit meghatározó jogszabály több szektor szereplőjét is kötelezi az újfajta azonosítás bevezetésére: ezek között pénzügyi, közüzemi és távközlési szolgáltatók szerepelnek, a határidő pedig június 1. Az IdomSoft múlt héten azt közölte, hogy
jelenleg 208 piaci szereplővel egyeztet a DÁP-os azonosítás bevezetéséről.
A DÁP eredetileg tavaly szeptemberben élesedett, és azóta az elektronikus aláírás bevezetése óta nem bővült új funkcióval. A piaci szolgáltatók általi elterjedt használata nagyban megkönnyítené a felhasználók ügyintézését.

Rizikós vállalás volt a bevezetése
Az Ügyfélkapu megszűnése előtt a szakértők megosztó véleményen voltak a DÁP sikerességét illetően: Ruszin Zsolt, a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének (MKOE) alelnöke az InfoRádióban arról beszélt, hogy se az Ügyfélkapu+, se a DÁP nincs kész, ezért ezeket nem lehet kötelezően rányomni a társadalomra. Szerinte a társadalom egy részének képességbeli, egy másik részének akaratbeli problémái vannak az átállással.
Ruszin többek között azt nehezményezte, hogy a DÁP által ígért szolgáltatások, például a digitális aláírás akadozva működnek, illetve a bejelentkezési folyamat is bonyolult lehet a felhasználók számára. Emellett sokan elutasítják a digitális ügyintézés lehetőségét. “Tehát komoly probléma van, mert az érintettek felének vagy képességbeli vagy akaratbeli problémái vannak az egész átállással kapcsolatban, és azért van ez így, mert az állam rájuk nyomta ahelyett, hogy együttműködött volna velük” – nyilatkozta.