A világ egyik legismertebb márkája büszkén hirdeti az MI-alapú újítást, de sokak szerint épp az emberi melegség tűnt el a karácsonyi hangulatból – írja a VG. A cég idén is mesterséges intelligenciával készítette ugyanis el ünnepi reklámját, ami pillanatok alatt heves viták középpontjába került. A klasszikus Holidays Are Coming sorozat évtizedeken át a karácsony közeledtét jelezte, most azonban a nézők furcsán mosolygó MI-állatokat és gépies jeleneteket kaptak.
Sokan úgy érzik, a Coca-Cola ezzel végképp elvesztette az emberi oldalát. A vállalat azzal büszkélkedik, hogy a karácsonyi kampányt idén mindössze egy hónap alatt készítették el, öt MI-specialista és több mint 70 ezer generált klip segítségével. Ez
a tempó technológiai bravúr, de a közönség szerint minőségi visszalépés.

A reklám jelenleg 442 ezer megtekintésnél jár, de a 41 ezer dislike és mindössze 3100 like jól mutatja, mennyire megosztó lett.
Nem az MI a probléma – hanem az üzenet
A kritikusok szerint a baj nem a mesterséges intelligencia használatával van, hanem azzal, amit a kampány közvetít. Amikor egy márka azzal büszkélkedik, hogy „gyorsan és olcsón” dolgozik, az azt sugallja, hogy az emberi kreativitás másodlagos. A reklámipar viszont pont arról szól, hogy érzelmet, történetet és kapcsolatot teremtsen. Ha a karácsonyi üzenet helyett az előállítás módja kerül előtérbe, a nézők könnyen úgy érzik, hogy ez csak egy „lelketlen algoritmus” terméke.
A Coca-Cola elveszítheti azt, amiért szerethető volt
Az ünnepi reklámok mindig az érzelmi kötődésről szóltak. A Coca-Cola most azonban olyan irányt vett, ami sokak szerint szembe megy a márka hagyományaival. A karácsony lényege a közösség, az emberi melegség – és ha ez eltűnik a képernyőről, hiába marad a piros kamion és a logó, a varázs is odalesz. A kérdés tehát nem az, hogy lehet-e MI-t használni, hanem az, hogy hogyan és milyen céllal. Mert ha az ünnep csak az olcsóságról és a gyorsaságról szól, akkor talán elfelejtjük, miért is szeretjük a karácsonyt.

