Váratlan áremelésről döntött a Coca Cola: ennyivel lesznek drágábbak a kedvenc italaid
Áremelést jelentett be szeptembertől a német piacon a Coca-Cola Europacific Partners, számol be a Világgazdaság. A német Bild portál szerint a drágulás mértéke 2-9 százalék között marad, ugyanakkor a változás a magyar piacot is érintheti.
A magyar piacra is átszivároghat
2024 szeptembere után ismét árat emel a német piacon a Coca-Cola: a döntés minden fő márkát érint, így a Coca-Colát, a Fantát és a Sprite-ot is, írja a Világgazdaság. A vállalat döntése hátterében az energia és a munkaerő költségeinek növekedése áll, a cukor árának emelkedésével egyetemben. Az áremelés tehát a működési kiadásokat hivatott fedezni.

Legutóbb tavaly szeptemberben emelkedett a népszerű üdítőitalok ára: a mintázat arra utal, hogy
a cég évente egyszer, az inflációs környezethez igazítva hajt végre áremelést.
A végső árat azonban nem a gyártó, hanem a kiskereskedelem határozza meg: a szupermarketek és diszkontláncok döntenek arról, hogy a beszállítói költségnövekedést teljes mértékben, részben vagy egyáltalán nem hárítják át a vásárlóra, írja a Világgazdaság. A legtöbbször azonban a beszállítói árak emelkedését a fogyasztói árak is követik. Ez a magyar piacra is hatással lehet, ugyanis a Coca-Cola gyakorlata irányt mutathat más italgyártóknak is: ha a német piacon sikeresen át tudja vinni az emelést,
a régiós országokban – így Magyarországon – is reális forgatókönyv lehet a következő hónapokban egy hasonló drágulás.
