Az elmúlt hetekben megszaporodtak a panaszok a DPD csomagküldő szolgálattal kapcsolatban – írja a Telex az olvasók jelzései és saját tapasztalataik alapján. Ahogy a cikkben olvasható, sok küldemény nem érkezik meg időben, a nyomkövetés gyakran ellentmondásos, az átütemezett kézbesítések sem a megadott időpontban történnek, az ügyfélszolgálat pedig sok esetben elérhetetlen.
Többeket egyenesen a raktárhoz küldtek: sorok és hosszú várakozás
Többen arról számoltak be, hogy a csomagautomatás kézbesítés meghiúsult, kódot nem kaptak, a küldemény visszakerült a központba, majd napokkal később is bizonytalan volt a státusza. Előfordult, hogy az alkalmazás és a weboldal eltérő információkat mutatott, az átvételi ponton pedig kiderült: a csomag valójában nincs ott.
A késések egyik legnagyobb gondja, hogy sok érintett semmilyen új kiszállítási időpontról nem kap értesítést. Többen csak hosszú várakozás után érték el az ügyfélszolgálatot, másoknak egyáltalán nem sikerült kapcsolatba lépniük a céggel. Akadt olyan is, akinek végül azt javasolták: személyesen menjen el a XXII. kerületi raktárba a csomagért, ahol azonban hosszú sorok és többórás várakozás fogadta.

DPD: valóban vannak csúszások
A problémák miatt Facebook-csoport is alakult, ahol naponta jelennek meg újabb beszámolók.
A visszatérő panaszok szerint sok csomag hetekig a depóban áll, miközben az ügyfelek nem kapnak érdemi tájékoztatást a kézbesítés várható idejéről.
A DPD a Telex megkeresésére elismerte, hogy vannak csúszások, főként Budapesten, amit az év végi, a korábbi éveknél is nagyobb forgalommal magyaráznak. A cég szerint a Black Fridaytől karácsonyig akár 50 százalékkal is nő a csomagszám, különösen az automatás kézbesítések aránya emelkedett meg, ami technikai nehézségeket okozhat. Állításuk szerint a legtöbb csomag első vagy második próbálkozásra megérkezik, és tartják a karácsony előtti határidőket.
Munkaerőhiány és túlterheltség is állhat a késések mögött
Ugyanakkor egy, a Telexnek nyilatkozó futár munkaerőhiányról és túlterheltségről beszélt. Vagyis előfordul, hogy egy-egy kerületre túl kevés kézbesítő jut, ami torlódásokhoz és ˝sikertelen kézbesítésként” jelzett próbálkozásokhoz vezet. A DPD szerint a toborzás időben elindult, de a csúcsidőszak a vártnál korábban kezdődött.
A cég azt kéri, hogy minden érintett tegyen panaszt, ha a nyomkövetés tévesen jelöl sikertelen kézbesítést.
A DPD hangsúlyozza: dolgoznak a helyzet kezelésén.

