Az Egyesült Államokban 2023-ban csődöt jelentett, 2024 őszén csődvédelmi eljárást indított, majd később bejelentette, hogy kivonul több piacról, köztük Kelet-Európából, és így Magyarországról is a Tupperware. Most mégis van remény, hogy a műanyag dobozok királya visszatér – derül ki a Heute cikkéből.

Egy francia befektető új alapokra helyezi a Tupperware működését
Egy francia befektető a csődbe ment amerikai cég francia leányvállalatát szeretné feléleszteni a termékpaletta és a forgalmazás átalakításával. A vállalat logisztikai és forgalmazási struktúráját alapjaiban változtatták meg, hogy megfeleljenek a változó piaci igényeknek.
A jól ismert műanyag dobozok mellett mostantól rozsdamentes acélból, üvegből és újrahasznosított műanyagból készült tárolóedények is kaphatók majd.
Az értékesítés terén a klasszikus „Tupperware-partik” sem maradnak el az újrainduláskor, ugyanakkor a termékpaletta online is megvásárolható lesz.
Több európai országban újraindítják a forgalmazást
Franciaország mellett Németországban, Belgiumban, Olaszországban és Lengyelországban is ismét árusítják a Tupperware termékeit. A lap megjegyzi, Ausztria egyelőre még nincs a listán, és arról sincs hír, hogy Magyarországra mikor tér vissza a műanyag dobozok királya.
A Tupperware 80 éve
1946-ban Earl Silas Tupper alapította az Egyesült Államokban a Tupperware vállalatot, amely a műanyag konyhai eszközök forgalmazásának ötletével vált világszerte híressé. Napjainkban egyes nyelvterületeken – olykor Magyarországon is – a „Tupperware” már gyűjtőnévként is használatos, mindenféle műanyag élelmiszer-tároló edényt jelent.
Tupper dobozai az 1980-as és 1990-es években értek fel a piaci csúcsra. Az ételhordókat úgynevezett „Tupperware-partikon” értékesítették, amelyeket társadalmi eseményekként ünnepelték. A cég sajnos túl későn, csak 2022-ben döntött úgy, hogy belép a hagyományos és az online kereskedelem világába, és alighanem ez okozta a vesztét.

