Augusztus 29. és szeptember 5. között szünetel a személyes ügyintézés a kormányhivatal földhivatali ügyfélszolgálatain, ad hírt a Világgazdaság. Eközben azonban szeptember 1-én indul az Otthon Start program: ez az egybeesés sok lakásvásárló dolgát megnehezítheti, amennyiben nem férnek hozzá az ingatlanvásárláshoz szükséges iratokhoz.
A lakásvásárlók számítsanak fennakadásokra
Budapest Főváros Kormányhivatala közölte, hogy szeptember 1-jétől bevezeti az új, Elektronikus Ingatlan-nyilvántartási Rendszert (E-ING). Az átállás miatt augusztus 29. és szeptember 5. között szünetel a személyes ügyintézés a földhivatali ügyfélszolgálatokon, ez idő alatt csupán postai vagy elektronikus úton terjeszthetik elő beadványaikat az ügyfelek.

Az átállás első napjaiban, augusztus 29-én és szeptember 1-jén a kormányablakok nem tudnak tulajdoni lapot és térképmásolatot szolgáltatni
– írja a Világgazdaság.
A dátum egyben azért is mérföldkőnek számít, mivel szeptember 1-én indul az Otthon Start hitelprogram: az ezzel járó ügyintézéshez pedig
a kinézett ingatlan papírjaira is szükség lesz,
melynek beszerzése így problémás lehet a földhivatalban, hívja fel a figyelmet a portál.

