Az ezredforduló környékén, az internet hőskorában, igazi aranyláz dúlt: rengeteg weboldal jelent meg, és hirtelen felértékelődtek azok a portálnevek, amelyek egyértelművé tették, hogy az adott honlap miről is szól.
Voltak akik semmi mást nem csináltak, csak sorra foglalták le a hangzatosnál hangzatosabb neveket. Ebben az üzletben az volt a hihetetlen, hogy aki először tudott regisztrálni egy jól csengő kifejezést, az a vásárolt domaint akár csillagászati árért is el tudta adni.
Ilyen sztori a Business.com esete is – írja az Origo.hu-ra hivatkozva a Világgazdaság. Ezért az egy oldalnévért ugyanis egy befektetői csoport 1999-ben 7,5 millió dollárt fizetett érte. Ez akkoriban hallatlan rekordnak számított, hiszen egészen odáig soha nem csengettek ki ennyit egyetlen domainért.

Kétséges volt, hogy egyáltalán megér-e ennyit, de pár év múlva kiderült, hogy jó lóra tettek. 2007-ben ugyanis megvette az addig főként telefonkönyvek kiadásával foglalkozó R.H. Donnelley marketingcég.
A vállalat – mely alig pár évre rá csődbe ment – 345 millió dollárért vásárolta meg.
Ez úgy még döbbenetesebben hangzik, ha hozzátesszük: mai árfolyamon ez közel 120 milliárd forint. Azt azért érdemes hozzátenni: nemcsak a névért, hanem a mögötte húzódó márkáért és adatbázisért is fizettek, amelyet már jó ideje fejlesztettek.
Az R.H. Donnelley abban bízott, hogy a Business.com-ból a legnagyobb üzleti keresőoldalt építheti fel a neten, reklámbevételekre és egyéb, kapcsolódó szolgáltatásokra alapozva. Ez azonban nem jött össze, a cég pedig hamarosan le is húzta a redőnyt.
A Business.com esete bebizonyította, hogy az internet világában még egy jó név sem lehet a siker biztos záloga, ha nincs mögötte olyan tartalom, amire naponta nagy tömegben kíváncsiak.
