A Telekom minden ügyfele kap egy profi újdonságot, csak kattintani kell az appra
A Telekom májustól új mesterséges intelligencia alapú szolgáltatást vezetett be Magenta AI néven, amely a vállalat mobilalkalmazásán keresztül érhető el – írja a Márkamonitor.hu.
A Magenta AI célja, hogy a felhasználók valós idejű, megbízható válaszokat kapjanak kérdéseikre, legyen szó hétköznapi feladatok megoldásáról, új helyek felfedezéséről vagy inspirációgyűjtésről.
A fejlesztés mögött a Perplexity AI válaszmotor áll, amely a legmodernebb mesterséges intelligencia modelleket – köztük a GPT-4.1-et, a Claude Sonnet 4.7-et és az o-4 mini-t – használja.
Ezek a modellek lehetővé teszik, hogy a rendszer valós időben, az interneten keresztül gyűjtse be az információkat, és megbízható, pontos válaszokat adjon a felhasználóknak.
A Perplexity így nem csupán egy keresőmotor, hanem egy intelligens asszisztens, amely a hétköznapi problémák megoldásában is segítséget nyújt.

A Magenta AI nemcsak információkeresésre alkalmas: ha a felhasználó az ügyintézéssel kapcsolatos kérdést tesz fel, a rendszer automatikusan átirányítja Vandához, a cég dedikált chatbotjához.
A Telekom célja, hogy a mesterséges intelligenciát közelebb hozza a hétköznapi felhasználókhoz is, különösen azokhoz, akik nem tudják, hogyan kezdjenek bele.
Az új funkció minden Telekom app-felhasználó számára automatikusan elérhető, így bárki kipróbálhatja, hogyan tudja segíteni mindennapjait egy intelligens digitális társ.
A vállalat egy nemrég készült felmérése szerint bár a válaszadók 81 százaléka úgy véli, hogy a mesterséges intelligencia számos hasznos lehetőséget kínál, viszont csupán 37 százalékuk használja azt napi szinten, például üzenetírásra vagy e-mailek megfogalmazására.
