Az Air New Zealand bejelentése szerint az első emeletes ágyak az Air New Zealand 2024-től forgalomba kerülő új Boeing 787-eseinek fedélzetére érkeznek meg a turistaosztályra, míg a meglévő Boeing 787-esek fedélzetén 2024 és 2026 között vezetik be a Skynest névre hallgató alvóhelyeket az olcsóbb jeggyel utazók részére.
Tavaly átmenetileg a Lufthansa is lehetővé tette a szundikálást a turistaosztályon, de ők kifejezetten tábori körülményeket kínáltak ehhez. Az Air New Zealand viszont saját, minimalista ágyakat fejlesztett, amelyeket V-alakban helyeznek el három emeleten, így összesen hat egyszemélyes fekvőhelyet hoznak létre, mindegyiket nagyjából két méter hosszúra és 58 centiméter szélességűre tervezve. Tulajdonképpen olyan ágyakról van szó, amelyeket a légiutas-kísérők is használnak a hosszabb utazásokon. A fülkéket a jelenlegi elképzelések szerint
párnával, takaróval, ágyneművel és függönnyel, valamint olvasólámpával, tárolózsebben és USB-csatlakozóval is felszerelik.
Air New Zealand
Ugyan elsőre rendkívül jól hangzik a Skynet konstrukciója, azonban sajnos közel sem arról van szó, hogy innentől kezdve a spórolósabb utasok számára is megérkezik a korlátlan kényelem a szűkös fotelek helyére az új-zélandi cégnél.
https://www.youtube.com/watch?v=m1qsSIPZn6o&ab_channel=editorji
Ennek egyik oka, hogy az alvókapszulákat roppant limitált számban, mindösszesen hat hagyományos ülés helyét elfoglalva telepítik, másrészt pedig az utazás teljes időtartama alatt nem lesznek elérhetők. Az ágyak ugyanis
a fel- és leszállás idején nem használhatók, csupán négy óra erejéig bérelhetők, átmeneti relaxációt biztosítva.
(via Designtaxi)