Milliárdokat hagyunk ott a zöldségpiacon

Startlap - Startlap
Jobban szereti a magyar a gyümölcsöt, mint a zöldséget, de abból is válogatós.

Több mint 330 milliárd forintot költöttek a magyar háztartások zöldségre és gyümölcsre tavaly, mintegy 12 százalékkal többet az azt megelőző évhez képest.

Ez a napi fogyasztási cikkek éves forgalmának valamivel több mint a tizede – derült ki a GfK Hungária reprezentatív felméréséből, amelyet a Budapesti Nagybani Piac Zrt. megbízásából végzett.

Az MTI-hez eljuttatott felmérés a múlt év január 1. és december 31. között készült 2000 magyar háztartás részvételével.

A felmérést végzők ismertették: a háztartások tavaly 216,8 milliárd forintot költöttek zöldségre, egy évvel korábban 206,1 milliárd forintért vásároltak. Gyümölcsre 116,7 milliárd forintot fordítottak a múlt évben, 2015-ben viszont még csak 109,2 milliárd forint értékben vásároltak.

Míg a háztartások által vásárolt gyümölcs mennyisége 349 tonnáról 361 ezer tonnára, 3 százalékkal nőtt 2016-ban az azt megelőző évhez képest, addig a zöldségeké 2015-höz képest 687 ezer tonnáról 676 ezer tonnára csökkent. A magyar háztartások egy év alatt átlagosan 165 kilogramm zöldséget és 89 kilogramm zöldséget vásároltak.

A felmérés szerint a háztartások tavaly átlagosan 94 alkalommal vettek zöldséget és 50 alkalommal gyümölcsöt, az áruk 53 százalékát a piacokon szerezték be.

A kutatás alapján a magyarok közel 90 százaléka fogyaszt naponta, vagy hetente több alkalommal zöldséget, és több mint 80 százalékuk gyümölcsöt.

A magyarok a gyümölcsök közül leginkább az almát, a zöldségek közül pedig a burgonyát keresik, ezeket követi a dinnye, a banán, illetve a paradicsom, paprika és a vöröshagyma.

Forrás: MTI

Címlapkép:MTI/Oláh Tibor
 

Ez is érdekelhet

képcím

Ezt gondolják a húszas lányok az anyaságról

képcím

Futószalagon gyártják az imaszobákat az új hotelekben és...

képcím

Így teheti egy apa felejthetetlenné az anyák napját