Ideiglenesen levágják a magyar vonatokat a nyugat-európai vasúti hálózatról

Startlap - Startlap
Az Osztrák Szövetségi Vasutak a magyarországi vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után hozta meg a döntést.

Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) a győri fővonalon érvényben lévő vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után ma egyoldalúan bejelentette: október 2-ától október 26-áig levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat – közölte a Facebook-oldalán Vitézy Dávid.  

A korábbi, közlekedésért felelős államtitkár azt írja, az ÖBB döntésére azért került sor, mert “a MÁV-nak a Budapest-Győr fővonalon a vágányzár miatt megmaradt, egyetlenként még közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (értsd 20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni”.

A korábbi közlekedésért felelős államtitkár hozzátette: felfoghatatlan számára, hogy az osztrákok jelzései után hogy nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről akár a menetrendet módosítva, hogy időben menetrend szerint odaérjenek Bécsbe.

Ez nem csak átszállási kényszert jelent Bécsben, hanem azt is, hogy a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni az osztrákok. Vitézy szerint az ÖBB döntését a legkisebb odafigyelés vagy a probléma megoldásának szándéka mellett el lehetett volna kerülni. A kialakult helyzet azt jelzi, hogy “lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött” – fogalmaz a volt államtitkár.

MÁV: Ütemterv szerint halad a munka

A Budapest-Tatabánya-Győr-Hegyeshalom fővonalon szeptember 18-án kezdődött el a Biatorbágy és Szárliget közötti szakasz felújítása. A MÁV szeptember 16-án kiadott közleményében azt írták, a három hónaposra tervezett vágányzár október 26-ig tartó első ütemében is már hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk az utasoknak.

A karbantartással érintett szakaszon napközben menetirányonként és óránként egy személyszállító vonat közlekedik, a belföldi utasok számára is közvetlen, átszállásmentes kapcsolatot biztosítva Bécs, Győr, Tatabánya és Budapest között – ismertette a közleményben írtakat az MTI.

A MÁV szeptember 22-én újabb közleményt adott ki, ebben többek között arról tájékoztattak, hogy megkezdődött a felkészülés az 1-es (győri) vasúti fővonal vágányfelújításának második ütemére, a teljes vágányzárra:

október 27-től három héten át Biatorbágy és Szárliget között mindkét vágányon szünetel majd a vasúti forgalom.

A három hónapra tervezett rekonstrukció, amelynek első üteme szeptember 18-án kezdődött meg az egyik vágány lezárásával, a közlemény szerint az ütemterv szerint halad, a MÁV és a Volánbusz szoros koordinációjának köszönhetően mostanra kiszámíthatóbbá vált a vonatforgalom és a buszpótlás.

Mint írták: a zsúfolt járatokról, kényelmetlen utazásokról és kaotikus állapotokról szóló információkkal ellentétben “a MÁV-Volán-csoportnak az érintett vonalszakaszon nagyobb problémák nélkül sikerül napi 30-40 ezer utas megfelelő utazásáról gondoskodnia”. 

Címlapkép: AFP

Ez is érdekelhet

képcím

Vitézy Dávid: Indulok a főpolgármester-választáson

képcím

Hivatalos: a BKK visszavonja a járatritkításokat

képcím

Vihar: a legmagasabb fokozatú riasztást adták ki öt megyére