Kiderült, miért Debrecent választotta a BMW

A Mercedes, az Audi, a Suzuki és az Opel után az egyik legnépszerűbb Európai márka is hazánkat választotta.

Szerző: Startlap

Forrás: startlap.hu | 2018-07-31 16:44

Fotó: Dasril Roszandi Raharjo/NurPhoto

Debrecen – infrastruktúrája, logisztikai kapcsolatai és a BMW meglévő beszállítói hálózatának elhelyezkedése miatt – ideális helyszín az autógyártó csoport gyártókapacitásának bővítésére – derült ki a cég keddi közleményéből.

Fotó: Anton Raharjo/NurPhoto

A környék szakképzett munkaereje szintén jelentős előny volt a helyszín kiválasztáskor. Az ezer új gyári munkahely mellett számos új munkalehetőség lesz a beszállítóknál és egyéb szolgáltatóknál – írták. A tájékoztatás szerint a beruházás értéke meghaladja majd az egymilliárd eurót, az új üzemben akár évi 150 ezer járműt gyárthatnak majd.

Harald Krüger, a BMW Group igazgatótanácsának elnöke kiemelte, a BMW Group új gyáregységének létrehozása segíti majd a cég globális növekedését, és erősíti pozícióját Európában, egyensúlyt teremtve így az ázsiai, amerikai és az európai kontinens gyártóbázisai között.

Fotó: Dasril Roszandi Raharjo/NurPhoto

Európa a BMW gyártóhálózatának legnagyobb szereplője. 2018-ban több mint 1 milliárd eurós befektetéssel fejlesztik a cég németországi gyárait, hogy azokat felkészítsék az elektromos járművek gyártására – emelte ki a vállalat első embere.

Fotó: Dasril Roszandi Raharjo/NurPhoto)

Oliver Zipse, a BMW Group Igazgatótanácsának gyártásért felelős vezetője hangsúlyozta, a jövőben a BMW Group minden európai üzeme képes lesz elektromos és hagyományos meghajtású modellek előállítására.

A debreceni gyáregység képes lesz ugyanazon a soron hagyományos robbanómotorral és elektromotorral ellátott járművek előállítására – tette hozzá. A közlemény szerint Európa a BMW Group legfontosabb piaca, ahol 2017-ben 1,1 millió autót adott el, a vállalat értékesítésének 45 százalékát. A BMW Group 2018 június végéig a kontinens számos országában növelte eladásait, amelyek meghaladták az 560 ezer darabot, 1,2 százalékos növekedést mutatva 2017 hasonló időszakához képest.

A BMW Group 2004-óta van jelen Magyarországon saját képviseleti irodával. A vállalat évek óta kiváló kapcsolatot ápol azzal a magyar beszállítói körrel, amelytől tavaly 1,4 milliárd euró értékben szerzett be különböző alkatrészeket és rendelt szolgáltatásokat.

Salgó András, a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére azt mondta, a debreceni gyárban belső égésű és elektromos/plugin hibrid modellek is készülhetnek majd, akár egyazon gyártósoron. Pontos típusokat nem mondott, hiszen a gyár építése várhatóan 2019 második felében kezdődik, de közölte: a globális piacra fognak autót gyártani Magyarországon.

Kiemelte, hogy a BMW-csoportnak kiterjedt beszállítói hálózata van Magyarországon, ezt az elmúlt években következetesen “láthatatlan gyárnak” nevezték. A kapcsolat ezekkel a cégekkel természetesen megmarad, hiszen a debreceni döntés mellett szólt az is, hogy a beszállítói kör egy része ebben az országrészben található – hangsúlyozta Salgó András.

A kommunikációs igazgató nem részletezte, hogy jelenleg összesen hány magyarországi cég tartozik ebbe a beszállítói körbe, de egy 2013-as sajtóúton több mint 50 cégről beszéltek, és további több mint 40-et neveztek potenciális beszállítói partnernek.

A beszállítói körben van például az az 1993-ban alapított békéscsabai Csaba Metál Zrt., ahol egyebek között a BMW i3-as elektromos autójához gyártanak alumínium váltóházat. A cég 2013-ban összesen 190 ezer darabra kapott megrendelést, ezt a mennyiséget a tervek szerint 7 év alatt kell legyártaniuk. A BMW egy másik hazai beszállítója a német tulajdonú egri ZF Lenksysteme Hungária Kft., amely kormányzástechnikai berendezéseket és más alkatrészeket készít személy- és haszonjárművekbe.

A BMW Magyarország rekordértékesítéssel zárta az előző évet: 2016-hoz képest 13 százalékkal több, 2698 BMW-t adtak el. A BMW nemcsak Magyarországon, hanem globálisan is rekordévet zárt az eladásokat tekintve tavaly: 2 088 283 BMW-t adtak el, a csoporthoz tartozó Mini es Rolls-Royce márkák eladásával együttesen (2 463 526) pedig ez lett a cég eddigi legjobb értékesítési éve.

Az elmúlt évben a bajor gyártó 140 darab “i” járművet, vagyis teljesen elektromos i3-ast (127 darab) és hibrid i8-ast (13 darab) értékesített Magyarországon. Az ezt megelőző évben 98 darabot adtak el ilyen járművekből. A jelentős növekedést az elektromos autók vásárlásának kormányzati támogatása is ösztönözte.

A BMW a magyarországi újautópiacon 2,3 százalékkal részesedik, azonban a prémium szegmens egyik éllovasa: a Datahouse adatai szerint utóbbi kategóriában részesedése 23 százalék volt tavaly.

Címkék:

BMW Debrecen

Mai nap hírei

Rutinos diplomásként bemondaná a nettó 500-as fizetési igényét egy állásinterjún? Sokan megteszik

haszon.hu2 órája

Bajor kormányfő: “a gyomrom görcsbe rándul a budapesti út gondolatára”

szabadeuropa.hu16 órája

Suárez már az Atléticóval tárgyal

eurosport.hosszabbitas.hu17 órája

A vártnál drágább lehet az iPhone 12

gsmring.hu17 órája

Miniszteri irányítás alá kerül az élelmiszerlánc-felügyelet

agroinform.hu18 órája

Ritkán látni a TV2-es műsorok házigazdájának feleségét - Most megmutatta

joy.hu18 órája

Barta Sylvia: A koronavírus csak a jéghegy csúcsa, a borasztó az, ami utána jön

femcafe.hu19 órája

5 dolog Orbán múltjából, amit szívesen kitörölne, de mi nem feledjük

ezalenyeg.hu19 órája