Irodisták, szerelők is beugranak buszvezetőnek a BKV-nál

Startlap - Startlap
A sofőrhiány miatt kényszerülnek erre a megoldásra.

Akkora a sofőrhiány a BKV-nál, hogy a cég szerelőket, mérnököket, irodai dolgozókat is bevet, hogy elég járművezető legyen szolgálatban – írta a Népszava kedden.

A lap szerint azt, akinek van megfelelő jogosítványa és egészségügyileg is alkalmas, megpróbálják rábeszélni, hogy úgynevezett besegítő szerződéssel, megemelt óraszámban vezessen a főállása mellett.

A Népszava kérdésére a BKV hangsúlyozta, hogy a “pótsofőrök” ugyanolyan értékűek, mint a főállásban foglalkoztatottak. Közölték azt is, hogy az úgynevezett besegítői foglalkoztatás a BKV összes ágazatában szinte a vállalattal egyidős, és a besegítők rugalmas foglalkoztatása nagyban hozzájárul az utasok elszállításának biztosításához. A cég kiemelte, hogy a besegítő járművezetők az összes olyan képesítéssel rendelkeznek, mint a főállásúak.

A BKV buszos üzletágában 250-300 sofőr hiányzik. Emellett trolibuszvezetőből is kevés van: 270 sofőr mellett 50 besegítő dolgozik, havonta 10 főállású munkavállaló tevékenységét kiváltva – tudta meg a Népszava a BKV-tól.

 

Forrás: MTI

Címlapfotó – ilusztráció: MTI – Ujvári Sándor

Ez is érdekelhet

képcím

Hivatalos: máris megvan Kuznyecov utódja az ETO FC Győrnél

képcím

3.9 másodpercen múlt, hogy még nagyobb legyen a felháborodás a...

képcím

Orbán megszólalt Magyarról, akit a baloldal belügyének tart