Hiába írunk 2019-et, a MÁV-nál még mindig nem értik, hogyan is kellene csinálni ezt az online jegyvásárlás dolgot
2019. január 08.
Ha mázlija van az embernek, pont annyi idő alatt vesz így jegyet, mintha beállna a kígyózó sorba.
Vélhetőleg pusztán a tudományos kíváncsiság hajtotta az Index újságíróját, amikor hősiesen feláldozva magát a közért, kipróbálta a MÁV online jegyvásárlási felületét és végig kínlódta a teljes procedúrát annak érdekében, hogy nekünk már ne kelljen. Megfigyeléseit az alábbi pontokban foglalta össze:
- Rájöttem, hogy a MÁV oldalán lehet vonatjegyet venni online, ami sokkal egyszerűbb, mint sorban állni
- Kiválasztottam a jegyet
- Regisztráltam, mert kiderült, hogy a vásárláshoz regisztrálni kell (Miért kell regisztrálni, miért nem lehet csak úgy online vásárolni, mint mondjuk egy repülőjegyet? Mindegy.)
- Egy külön oldalon megerősítettem a fizetési adataimat
- A főoldalon megkerestem és megnyomtam a “Frissítés” gombot, hogy a számlaadataimat frissítse (Hol máshol kellene még a MÁV-nak ez az adat, mint itt? Miért kell egy külön oldal? Mindegy.)
- Kiválasztom a jegyet, de kiderül, hogy nem kaphatok e-jegyet, amit a telefonomra menthetek, mert retúr jegyre nincs e-jegy. (*)
- A folyamat végén kiderült, hogy az online jegy valójában egy 10 jegyű kód, amit emailben kiküldenek, és majd a pályaudvaron felállított automatákba kell bebillentyűzni, és akkor az kinyomtatja a jegyet.
- Felhívom a MÁV ügyfélszolgálatát, hogy előfordulhat-e, hogy ezek az automaták nem működnek, vagy sor van. Azt mondja a nő, nem tudja.
- Elbizonytalanodom, hogy akkor mi a különbség a normál jegyvásárlás, és az online között?
- Elutazom a Keletibe, beállok a sorba, és megveszem a jegyet. A folyamat teljes ideje így másfél óra.
Disclaimer: A szerző rendszeresen vásárol repülőjegyet online. A világ legtávolabbi részeire vivő, több átszállásos repülőjegyek megvásárlásának átlagos ideje, a legalkalmasabb járat megkeresésével, fizetéssel, ám kötelező regisztráció nélkül 20 perc – írja a portál.

