2020-ra elkészülhet a gellérthegyi sikló

Startlap - Startlap
Emiatt a Citadella környékéről teljesen eltűnhetnek a turistabuszok.

Megerősítette a a Főpolgármesteri Hivatal a G7 gazdasági portál értesüléseit a lapnak, miszerint az Erzsébet híd budai hídfője környékén valóban a gellérthegyi sikló projektjével kapcsolatos régészeti feltárás zajlik.

Míg a befektetők korábban nem kívántak céldátumokat elárulni a sajtóval, a főváros most azt közölte a lappal, hogy a tényleges építési munkák a következő fél évben kezdődnek.

Várhatóan 15 hónapig fognak tartani, így 2020 nyarán már siklóval lehetne felmenni a Gellért-hegyre.

A cikk kitér arra is, hogy mindez azt is jelenti, hogy a Citadella környékéről eltűnhetnek a turistabuszok: a Főpolgármesteri Hivatal ugyanis azt írta, a beruházás “egyik nem titkolt célja”, hogy a Gellért-hegyet mentesítse a tömeges buszforgalomtól. 

A Főpolgármesteri Hivatal megerősítette azt is, hogy a sikló bejárata a Rác Fürdő mellett induló, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból nyílik majd. 

A sikló projektgazdája a Gellérthegyi Sikló Beruházó és Szolgáltató Kft, amely 25 százalékban a BKK tulajdonában van, 75 százalékban pedig egy magáncégé. A főváros közlése szerint a finanszírozást ez a többségi tulajdonos, a Sikló-Beruházó Kft. nevű magáncég biztosítja “pénzintézeti és/vagy magánforrásból” – írja a G7. 

Korábban ugyancsak a G7-nek a sikló környéki fejlesztésekről az alábbiakat árulták el a befektetők:

  • A sikló a Hegyalja út elejénél, a hegy gyomrában kialakított megállóból indulna, és a Citadella sétánynál lenne a másik állomása.
  • A budavári siklóval ellentétben egy pálya lenne, középen egy kitérővel. Az első, meredekebb szakaszon az Orom utca vonaláig a föld alatt futna, az onnantól kezdődő lankásabb szakaszon pedig a földfelszín felett.
  • Már 2007-ben, az engedélyeztetésnél eldőlt, hogy a két siklókocsit egy olasz cég, a Leitner szállítaná. Egy kabinba 40 ember fér be, az elméleti menetidő pedig alig több mint egy perc (egészen pontosan 72 másodperc).
  • A hegy aljában lévő állomás környezetében egy buszparkoló épülhet, ahol összesen 13 busz férne el (a lap megjegyi: most a Citadellánál 12 férőhelyes a kapacitás). 
  • Az Erzsébet hídról lejövő felüljáró alá egy pavilonszerű épületet terveznek, ahol kávézó és két kisebb üzlet is lenne. 

Ez is érdekelhet

képcím

A világ egyik legnagyobb kínai autóipari vállalata egy 30...

képcím

69 fát vágnak ki a Gellért-hegyen az új sikló miatt

képcím

80 éves nénit rémisztett meg egy sikló a XIII. kerületben –...