2020-ra elkészülhet a gellérthegyi sikló

Emiatt a Citadella környékéről teljesen eltűnhetnek a turistabuszok.

Szerző: Startlap

Forrás: startlap.hu | 2018-10-04 10:05

MTI Fotó: Máthé Zoltán

Megerősítette a a Főpolgármesteri Hivatal a G7 gazdasági portál értesüléseit a lapnak, miszerint az Erzsébet híd budai hídfője környékén valóban a gellérthegyi sikló projektjével kapcsolatos régészeti feltárás zajlik.

Míg a befektetők korábban nem kívántak céldátumokat elárulni a sajtóval, a főváros most azt közölte a lappal, hogy a tényleges építési munkák a következő fél évben kezdődnek.

Várhatóan 15 hónapig fognak tartani, így 2020 nyarán már siklóval lehetne felmenni a Gellért-hegyre.

A cikk kitér arra is, hogy mindez azt is jelenti, hogy a Citadella környékéről eltűnhetnek a turistabuszok: a Főpolgármesteri Hivatal ugyanis azt írta, a beruházás “egyik nem titkolt célja”, hogy a Gellért-hegyet mentesítse a tömeges buszforgalomtól. 

A Főpolgármesteri Hivatal megerősítette azt is, hogy a sikló bejárata a Rác Fürdő mellett induló, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból nyílik majd. 

A sikló projektgazdája a Gellérthegyi Sikló Beruházó és Szolgáltató Kft, amely 25 százalékban a BKK tulajdonában van, 75 százalékban pedig egy magáncégé. A főváros közlése szerint a finanszírozást ez a többségi tulajdonos, a Sikló-Beruházó Kft. nevű magáncég biztosítja “pénzintézeti és/vagy magánforrásból” – írja a G7. 

Korábban ugyancsak a G7-nek a sikló környéki fejlesztésekről az alábbiakat árulták el a befektetők:

  • A sikló a Hegyalja út elejénél, a hegy gyomrában kialakított megállóból indulna, és a Citadella sétánynál lenne a másik állomása.
  • A budavári siklóval ellentétben egy pálya lenne, középen egy kitérővel. Az első, meredekebb szakaszon az Orom utca vonaláig a föld alatt futna, az onnantól kezdődő lankásabb szakaszon pedig a földfelszín felett.
  • Már 2007-ben, az engedélyeztetésnél eldőlt, hogy a két siklókocsit egy olasz cég, a Leitner szállítaná. Egy kabinba 40 ember fér be, az elméleti menetidő pedig alig több mint egy perc (egészen pontosan 72 másodperc).
  • A hegy aljában lévő állomás környezetében egy buszparkoló épülhet, ahol összesen 13 busz férne el (a lap megjegyi: most a Citadellánál 12 férőhelyes a kapacitás). 
  • Az Erzsébet hídról lejövő felüljáró alá egy pavilonszerű épületet terveznek, ahol kávézó és két kisebb üzlet is lenne. 

Mai nap hírei

Legutóbb Gyurcsány kormánya csinált ekkora hiányt, mint most Orbáné

168ora.hu10 órája

3 daganattípus, amelyet örökölhetünk

napidoktor.hu11 órája

Ricky Martin kissé mellényúlt új külsejével: de férje imádja az átalakulást

joy.hu12 órája

A magyar a vakcina mögött: Karikó Katalin, akinek a nevét az egész világ megismerte

unilife.hu16 órája

Rendkívüli bejelentést tett Szijjártó Péter a vakcinákról

demokrata.hu17 órája

Brókerbotrány: nincsen felelőssége az államnak

tozsdeforum.hu18 órája

Az Alaptörvény szerinti tulajdonhoz való jogot sérti

transpack.hu18 órája

Christoph Európa felé tart

koponyeg.hu18 órája