Súlyos üzemzavarra utaló eseményt észleltünk az ügyfélkapu+ hitelesítő alkalmazást használó bejelentkezésénél. A probléma egyszerű: az IDOMSOFT Zrt. szerverei eddig ismeretlen okból blokkolják a hitelesítő alkalmazással való bejelentkezést, miközben az emailes azonosítás változatlanul működik – olvasható a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) keddi Facebook-bejegyzésében.
Hozzáteszik:
a probléma új QR kód igénylésével se oldódik meg. Teljesen törölni kell a hitelesítős azonosítást és elölről kezdeni a regisztrációt.
Ruszin Zsolt, az MKOE alelnöke a szervezet Facebook-oldalán egy videóval is szemléltette a problémát, amit jelzett is az IDOMSOFT Zrt.-nél. A fejlesztő válaszában megírta, hogy miként kell QR kódot igényelni, de Ruszin szerint ez nem segít.
“A probléma kimeríti az üzemzavar fogalmát, ami nagyon régóta fennállhat és bárkinél előfordulhat, tudomásunk szerint elő is fordult már, de a 1818 töröltette a regisztrációt és az érintettek napirendre tértek a hiba felett. Mi nem fogunk! Az ügyfélkapu+ hitelesítő alkalmazás általi azonosítása terén követeljük az üzemzavar okainak függetlenek személyek általi kivizsgálását, a keletkezési (programozási) időpont megállapítását és a hiba elhárítását!” – fogalmaz bejegyzésében az MKOE elnöke.