Ha ezt a szót hallod a telefonban, azonnal bontsd a vonalat - kifinomult módszerrel vehetik el a pénzed
Képzeld el, hogy megcsörren a telefonod. A vonal másik végén egy nyugodt, barátságos hang szólal meg – azt állítja, hogy a bankodnál dolgozik. Elmondja, hogy gyanús tranzakciókat észleltek a számládon. Azt is hozzáteszi, hogy a pénzed veszélyben lehet, de nincs ok aggodalomra – van megoldásuk. Csupán annyit kérnek, hogy utald át a megtakarításaidat egy úgynevezett „biztonsági számlára”. A probléma csak az, hogy csalók próbálnak így hozzáférni a pénzedhez – írja a Senest.

A módszer nem új, de egyre kifinomultabb és meggyőzőbb. A csalók általában SMS-t küldenek, vagy felhívnak, és banki vagy hatósági alkalmazottnak adják ki magukat. A beszélgetés fő üzenete mindig ugyanaz: baj van a számláddal, és azonnal cselekedned kell. Ezzel pánikot keltenek, hogy gyors, meggondolatlan döntésre kényszerítsenek.
Ezután egy „tanácsadó” vagy „rendőr” veszi át a szót, aki azt javasolja, hogy utald át a pénzed egy biztonsági számlára – hogy megóvd a megtakarításaid. Innentől felgyorsulnak az események: vagy te utalod el a pénzt, vagy hozzáférést adsz az internetbankodhoz – és a pénz örökre eltűnik.
Ha a bank úgy ítéli meg, hogy te magad jártál el gondatlanul, előfordulhat, hogy nem kapsz vissza semmit.
Erre a szóra figyelj
A rendőrség szerint van egy szó, ami azonnali vészjelzésként kell, hogy hasson:
“biztonsági számla”.
Ha ezt hallod egy hívás során, azonnal bontsd a vonalat. Ez szinte biztos jele annak, hogy csalóval beszélsz. Ne dőlj be a nyugodt hangnak és hivatalos stílusnak – a csalók pontosan erre építenek.
Ha gyanús hívást kapsz, soha ne add meg a banki adataidat, és ne utalj ismeretlen számlára. Ha bizonytalan vagy, keresd fel személyesen a bankodat, vagy hívd a hivatalos ügyfélszolgálati számot.