Visszavágott a Shein és a Temu az Egyesült Államoknak - Európa a vámháború nyertese
A Shein és a Temu, a két népszerű kínai e-kereskedelmi platform, jelentősen növelte digitális hirdetési költéseit Európában áprilisban – derül ki a Sensor Tower piackutató cég adataiból. A lépés összefügg azzal, hogy az Egyesült Államokban szigorodtak a vámjogszabályok a vámmentességet biztosító szabályozás megszüntetésével.
Az adatok szerint a két cég hirdetési költései Franciaországban és az Egyesült Királyságban ugrottak meg a legnagyobb mértékben. A Shein 35%-kal növelte a költéseit mindkét országban, míg a Temu anyacége, a PDD Group, 40%-kal Franciaországban és 20%-kal az Egyesült Királyságban – írja a Reuters.
Az európai reklámozásra való átállás összefügg azzal, hogy az USA május 2-től megszüntette a de minimis vámmentességet, amely korábban lehetővé tette, hogy 800 dollárnál kisebb értékű csomagok vámmentesen érkezzenek az országba. Ez a kedvezmény kulcsszerepet játszott a Shein és a Temu amerikai térhódításában, hiszen így tudtak olcsón, például 12 dolláros ruhákat vagy 5 dolláros kiegészítőket kínálni.
A két vállalat már áprilisban visszavágta az amerikai digitális hirdetéseit, még az új szabályozás előtt.
Mindkét cég kénytelen volt árat emelni, ami várhatóan csökkenti a nyereségességüket.
A Shein és a Temu főleg az alacsony árakkal vált ismertté az Egyesült Államokban, gyakran alálicitálva olyan versenytársakat, mint a Gap, az Old Navy, a Zara vagy a H&M.
Döcögnek az alkalmazásletöltések
Az Egyesült Királyságban ugyan nőtt az alkalmazásletöltések száma – a Shein esetében 25%-kal, a Temunál több mint kétszeresére – de az aktív napi felhasználók száma csak minimálisan emelkedett: a Shein esetében 5, a Temunál 10 százalékkal.

Éves összevetésben a Temu 20%-kal növelte brit hirdetéseit és 115%-kal a francia reklámokat. A Shein pedig 45%-kal növelte hirdetési kiadásait Franciaországban és 100%-kal az Egyesült Királyságban az előző év áprilisához képest.
Erősödik a brazil piac is
A vállalatok figyelme az USA helyett Latin-Amerika felé fordul. A Shein például Brazíliában is gyárt termékeket, és 140%-kal növelte ottani digitális hirdetéseit áprilisban, hogy felvegye a versenyt a piacra belépő Temuval – közölte Kara Lee, a Sensor Tower digitális elemzője.
