Startlap Vissza a Startlapra

Startlap Vásárlás

Rezsi
Kütyü
Otthon
Gyerek
Konyha
Szépség
Trending
Akciós újságok
Kvízek
Felhasználási feltételek
Adatvédelem Kapcsolatfelvétel Impresszum Médiaajánlat © Startlap 2021, Minden jog fenntartva
Trending 2019. szeptember 09.

Felmérés: őszinte reklámra vágynak a hazai vegánok

Marci Marci
Trending 2019. szeptember 09.
Gondoljunk bármit is a vegánokról, abban biztos egyet értünk velük, hogy nem kell a Földet direktben szétcsapni, legyen szó csomagolóanyagokról vagy éppen az abban található termékekről. És ha már itt vagyunk, a reklámok se hazudjanak!

A vegánokat és az ezzel a jelzővel ellátott kozmetikumokról készített egy felmérést a NetADclick, melyből kirajzolódik, hogy a vegánok sem annyira mások, mint egy normál halandó, viszont a róluk kialakult kép gyakran előítéletes. „Azt hiszik, hogy hippigatyában ülök a sárban, pitypangot zabálok és raszta hajam van” – idézi az egyik válaszadó a kutatást.

És itt válunk mi is kicsit vegánná

Ezzel szemben a felmérés készítői rámutatnak, hogy egy jó vegán „pusztán az állat- és környezetkímélő, természetes, egészséges és fenntartható termékek fogyasztásában hisz”, amivel simán együtt tudunk élni. És itt kerül elő a másik olyan vonal, amivel teljesen egyet értünk: azok a fránya reklámok.

Greenwashing és társaik

A felmérés rámutat, hogy a cégek szívesen ültek fel a vegán vonatra, és ezért előszeretettel bélyegzik magukat annak, amik nem is valójában. Itt több lehetőséget is felsorolnak a válaszadók, amin elhasalhat az adott termék vagy vállalkozás, nyilván amellett, hogy direktben hazudnak reklámjaikban. Például úgy kerülhet fel a vegán bélyegző, hogy közben simán kísérleteznek állatokon vagy éppen a nagy, gonosz vállalat működésével és minden más termékével a filozófia ellen megy. A jelenség egyébként egyre elterjedtebb, hogy a brandek úgy állítják be magukat, mintha Földanya felszentelt papnői lennének, miközben a gyáraikból ömlik ki az egyszer használatos műanyag és más nyalánkságok. A jelenséget greenwashingnak hívják, a Humusz oldalán olvashatsz például róla. 

Az a gyanús, ami nem gyanús!

A fentiek miatt nem meglepő, hogy a hazai vegánok saját bevallásuk szerint is nagyon körültekintők, a válaszadók 95 százaléka utánanéz a termékek összetevőinek! Itt csak halkan jegyezzük meg, hogy a pálmaolajra is nemet mondanak, ami ugye vegán lenne, ám előállításával gyakorlatilag direktben nyírják ki a tigriseket, orangutánokat és elefántbébiket, aki nem hiszi, olvassa el a 24.hu cikkét.

Szóval nem meglepő, hogy a hazai vegánok olyan online hirdetésekkel szeretnének találkozni, melyek nem egy feelinget nyomatnak, hanem valós képet festenek egy adott termékről. Ezek után mondja valaki magáról, hogy nem vegán egy kicsit!

Megosztom
pálmaolaj reklám természetvédelem vegán Vissza a címlapra

Ez is érdekelhet

képcím

Jön a boltokba a nyomtatott lazac, mutatjuk, hol kapható...

képcím

Arnold Schwarzenegger a Lidl reklámarca

képcím

Videón, ahogy tejet zúdítanak egy magyar Lidl padlójára

Ajánljuk még:

Kiderült, mennyit kell majd fizetni a Facebookért, Instagramért

Varga Mihály: Januárban emelni fogjuk a nyugdíjakat

Ezeken az árakon már csak holnapig vehetsz csirkehúst - a legjobb...

Durva áremelés jön sokak számára a Vodafone-nál

Innen tudhatod meg, hogy egy méz valóban minőségi-e

Visszatér a Lidl slágerterméke a hazai boltokba

Felhasználási feltételek Adatvédelem Kapcsolat Impresszum Médiaajánlat

2023 Startlap, Minden jog fenntartva