Ezt az egy szót ki ne mondd, ha ismeretlen szám hív - komoly figyelmeztetés érkezett
Sokaknak ismerős lesz ez a jelenség: olyan cégek telefonálnak, akikkel még soha nem volt dolgunk, valahogyan mégis megszerezték a mobilszámunkat, és most „fantasztikus ajánlattal” próbálnak bennünket meggyőzni – írja a Giga.de. Ezek a hívások gyakran rögzítésre kerülnek, és a telefonos csalók képesek úgy megvágni a hanganyagot, hogy abból úgy tűnjön, mintha beleegyeztünk volna valamibe – például vásárlásba vagy szerződéskötésbe, pedig valójában sosem tettük.

Nagy baj lehet az igenből
A cikk írójának esetében nem klasszikus értelemben vett csalókról volt szó, hanem arról a mobilszolgáltatóról, ahol korábban felmondta a szerződését. A felmondás pillanatában lépett működésbe a szolgáltató úgynevezett „megtartási osztálya”, ők e-mailekkel, SMS-ekkel és telefonhívásokkal próbálta visszacsábítani az ügyfelet. Neki is fel kellett hívnia a céget, hogy megerősítse a felmondását. A vonal másik végén olyan profi munkatársak ültek, hogy a beszélgetés során észre sem vette, valójában nem történt meg a felmondás megerősítése.
Elég volt egy rosszkor kimondott „igen”, és a szerződés automatikusan érvényben maradt.
A cikk írójának csak napokkal később tűnt fel, hogy semmilyen írásos visszaigazolást nem kapott. Amikor újra felhívta a szolgáltatót, az ügyfélszolgálaton közölték vele: szerintük nem is mondta fel a szerződést. Ez teljesen váratlanul érte. Ekkor már egyértelműen jelezte, hogy felmond, és ezúttal egy kevésbé rutinos ügyintéző ült a vonal másik végén, aki már nem tudta olyan meggyőzően elterelni a figyelmét.
Ez lehet a megoldás
A telefonos kommunikáció során sokan már tudatosan igyekeznek elkerülni, hogy kimondják az „igen” szót, és nekik van igazuk! Ehelyett használhatunk semleges válaszokat, például egy „hm” vagy „rendben” tökéletes lehet.
Ez a módszer általában zavarba hozza a csalókat – nem ritka, hogy emiatt dühösen le is teszik a telefont.
Kerüljük tehát az igen szót, de még fontosabb, hogy soha ne adjunk ki személyes vagy bankszámlaadatokat, jelszavakat pedig végképp ne. Egyetlen megbízható cég sem kér telefonon ilyesmit tőlünk. Aki ezekre odafigyel, sok kellemetlenséget elkerülhet.