A Facebook anyacége, a Meta valamint a YouTube is bejelentette, hogy ezentúl szigorúbban lépnek fel a nem eredeti tartalmakkal szemben. Ez azokat a fiókokat érinti, amelyek mások anyagait – szövegeket, képeket, videókat – posztolják újra anélkül, hogy értéket adnának hozzájuk, írja a Techcrunch.
Az eredeti tartalmak előnyben
Mindkét cég célja az, hogy az eredeti, kreatív tartalmak legyenek többségben a platformokon, és azok részesüljenek jutalomban, nem pedig a tartalmat másoló vagy automatizált módon gyártó fiókok.
A szigorítás nem érinti azokat a fiókokat, amelyek mások tartalmait kreatív módon használják fel, például reakcióvideókat készítenek, trendekhez csatlakoznak vagy saját véleményt, kontextust adnak a megosztott anyaghoz.

Azok a fiókok, amelyek rendszeresen mások tartalmait posztolják újra sajátként, elveszíthetik a bevételszerzési lehetőséget, és csökkenhet a posztjaik elérése a platformon. A Meta emellett korlátozhatja a hozzászólásaik láthatóságát, és teszteli azt a lehetőséget, hogy
a lemásolt, eredeti posztokhoz vezető linket helyezzen el a tartalom mellett,
így az valódi készítő kapja a figyelmet.
Az intézkedések során eddig körülbelül 10 millió hamis fiókot töröltek a Meta platformjain, és 500 ezer fiók ellen intézkedtek spam vagy hamis aktivitás miatt.
Vége az AI-videók korszakának
A szabályozás közvetve a mesterséges intelligenciával készült, alacsony minőségű tartalmakra is kiterjed: az új irányelvek szerint kerülendő az olyan tartalom, amely csupán képek és klipek összeollózásából, illetve AI-narrációból áll, mivel ezek nem képviselnek valódi értéket. A Meta az intézkedéssel a hiteles történetmesélést és az eredeti, kreatív tartalmakat ösztönzi, szemben a generatív eszközökkel gyorsan és tömegesen előállított videókkal, amelyek az utóbbi időben elárasztották a cég platformjait.
