Végleg eltűnik a boltlánc, amely Magyarországon is népszerű volt korábban – a Spar jól jár a bezárással
A belga Colruyt Group hétfőn bejelentette, hogy a Match és Smatch áruházak három éven belül véglegesen az ő márkáik alatt működnek majd tovább – írja a Világgazdaság. A két lánc, amely egykor Magyarországon is ismert volt, 2023 szeptemberében került a Colruyt tulajdonába, ahol átmenetileg Comarché néven működtek tovább Belgiumban.
A Match és Smatch közel 950 dolgozója csatlakozik a Colruyt Grouphoz; körülbelül a felük az új struktúrában talál helyet magának.
Az átszervezés 2027-ig tart majd.
Fotó: Getty Images
Az összesen 54 átvett szupermarket közül: 39 üzlet ideiglenesen Comarché néven futott, 7 boltot már akkor Spar néven nyitottak újra, további 7 üzletet a Colruyt Group más márkái alá soroltak be, 1 áruházat pedig végleg bezártak.
A Spar járhat a legjobban
A Colruyt azóta valamennyi üzlet jövőjét felülvizsgálta. A még átalakítás alatt álló 33 Comarché bolt közül: 21 Spar lesz, 14 Okay néven üzemel tovább, 8 a Colruyt Lowest Prices hálózat része lesz, 2 Colruyt Professionals áruházzá alakul, 6 Bio-Planetre, 1 pedig Cru egységgé változik.
A Match márkát 1934-ben alapították Belgiumban, és a Louis Delhaize Group portfóliójába tartozott – ahogy korábban a Cora áruházlánc is, amely 1995-ben nyitotta meg első magyarországi hipermarketjét. Miután a Louis Delhaize kivonult Magyarországról, az Auchan 2012-re átvette a Cora üzleteit.
A Match 2001-ben lépett be a magyar piacra, a Csemege és a Julius Meinl üzletláncok felvásárlásával. Üzleteit 2012–2013 között adták el vagy zárták be, helyükön pedig többnyire CBA, Coop és Spar boltok nyíltak.