350 ezer forint a tornacipő, ami úgy néz ki, mintha a kutya rágta volna szét
Ez a furcsa kinézet viszont nem véletlen: a márka azonban tudatosan épít a „szétcincált” esztétikára: a torzóként ható dizájn mögött egy teljes értékű, luxuskategóriás cipő áll, méghozzá borsos árcédulával írja az Instyle Men.
A luxusdivat néha a tökéletlenséget emeli piedesztálra – a Maison Margiela legújabb sneakerje pedig ezt radikálisan demonstrálja. A Loved to Death modell első ránézésre inkább tűnik szétcincált, elnyűtt darabnak, mintsem méregdrága designer cipőnek.
A sneakerpiacon ma már futószalagon érkeznek az új modellek és kollaborációk, ám időről időre felbukkan egy-egy olyan darab, amely szándékosan öregített, viseltes hatást kap. A Maison Margiela legfrissebb dobása, a Loved to Death pontosan ilyen:
már a név – „halálra szeretgetve” – is jelzi, hogy egy olyan cipőről van szó, amelyet a dizájn szerint hosszú évek intenzív használata formált.
A modell úgy fest, mintha valóban most húztuk volna ki a kutya szájából. A piros alapra varrt barna felsőrész több helyen imitálja az újravarrt, toldozott-foltozott felületeket, míg a talprésznél szándékosan rongyosra szakított részletek láthatók. A gumitalp kopott, megtört, elszínezett, a fűző pedig úgy néz ki, mintha már ezerszer megcsomózták volna. Az összkép tényleg azt a benyomást kelti, hogy évek óta semmi mást nem hordtunk, csak ezt a pár tornacipőt – télen-nyáron egyaránt.
Borsos az ára
A koncepció célja, hogy megkérdőjelezze a luxus hagyományos fogalmát, és a makulátlan kifogástalanság helyett a tökéletlenséget és az időtálló karaktert helyezze előtérbe. A látszat azonban csal: a Loved to Death nem egy leselejtezésre váró darab, hanem teljes értékű, hordható designer termék. Ennek megfelelően az ára sem visszafogott – 1050 dollár, vagyis nagyjából 350 ezer forint.

