Rá sem ismersz majd a Lidl boltjaira! Polcok, kasszák, hűtőpultok, színek: rengeteg változás jöhet, már tesztelik a vásárlókat
Az új dizájnt jelenleg egyetlen üzletben, a baden-württembergi Lauffen am Neckar városában tesztelik – de a jelek szerint már előkészületben van a szélesebb körű bevezetés is – írja a T-online.
A “Lebensmittel Zeitung” szaklap információi szerint az új koncepció a “FK2025” nevet kapta. A Lidl hivatalosan egyelőre csak annyit erősített meg, hogy tesztről van szó, de a bolti fotók és részletek alapján komoly változásokra számíthatnak a vásárlók.
Merész színvilág: előtérbe kerül a piros
A legszembetűnőbb újítás az új színpaletta. A megszokott visszafogott árnyalatok helyett a Lidl most feltűnő piros színt használ az akciós termékek kiemelésére. Ez a színhasználat ismerős lehet azoknak, akik rendszeresen járnak a Rewe vagy Penny üzleteibe – ezeknél a láncoknál már bevett gyakorlat. A piros mellett a kék és antracit színek dominálnak, míg a zöldség-gyümölcs részleg, valamint a pékség továbbra is a jól megszokott, barátságos fából készült dizájnt kapja.
Újrarendezett akciós zónák és magasabb polcok
Nem csak a színek, hanem a bolti elrendezés is megváltozik: Az akciós élelmiszerek csoportosítva jelennek meg, nem elszórva, keresztirányban, ahogy eddig. A nem élelmiszer jellegű termékek maradnak a megszokott helyükön. A Lidl saját márkás világait (pl. sütés, tisztítás, állateledel) mostantól színes jelölésekkel különítik el – visszafogott, mégis jól felismerhető módon.
A polcok magassága is nőtt, olyannyira, hogy az új tesztüzletben már majdnem a mennyezetig érnek. Ez valószínűleg azt is jelenti, hogy a Lidl a raktározást részben a vásárlótérbe költözteti, ami viszont az átláthatóság rovására mehet.

Megújuló hűtőpultok és bortér
Az egyik legmeglepőbb változtatás, hogy a fagyasztók nem az oldalfalaknál kaptak helyet, hanem a bolt közepére kerültek. Ennek köszönhetően a boros részleg is tágasabb és hangsúlyosabb lett.
A tesztüzlet képein látható, hogy a Lidl nem fél kísérletezni – az elrendezés az eddig megszokott, puritán diszkontstílushoz képest már-már klasszikus szupermarket hangulatot áraszt.
Digitális kijelzők és kényelmesebb kasszák
A drogéria szekcióban a Lidl most először vet be digitális kijelzőket, melyeken jelenleg a Cien saját márkáról futnak információk. A cél a rugalmasabb vásárlói tájékoztatás – más országokban ezeket már mozgóképes reklámokra, digitális ajánlatokra is használják. A hűtőpultokon található elektronikus árkijelzők mostantól enyhén dőlnek, hogy könnyebben olvashatók legyenek. Az önkiszolgáló pénztárak pedig új dizájnt kaptak: világosabb, átláthatóbb kialakításukkal segítik a gyorsabb vásárlást. A hagyományos pénztárak továbbra is megmaradnak.
Megosztja a szakértőket
Bár az új dizájn sokaknak tetszik, nem mindenki lelkes. A “Lebensmittel Zeitung” szerint egyes ágazati elemzők “zsúfoltnak” tartják az új boltot, míg mások éppen a szupermarketes hangulatot dicsérik.

