A Lidl áruházlánc az Egyesült Királyságban változtat termékei csomagolásán: az egészségtelenebb termékekről lekerülnek az élénk színek és a 3D-s rajzfigurák, számol be a Retail Gazette. Az intézkedés célja, hogy a boltokban járó gyerekek figyelmét ne ezek a potenciálisan káros termékek keltsék fel.
A szülők mellett állnak
Az intézkedésnek törvényi háttere van: 2025 októberétől a szigetországban nem szabad egészségtelen termékeket reklámozni gyerekek részére.
Az áruházlánc részletes példával szemléltette, hogyan változnak a csomagolásai: a népszerű gumimacis édességek csomagolásáról eltűnnek az élénk színű rajzfilmfigurák, és a termék egyszerűbb külsőt kap, ami az édesség gyümölcsös ízét hangsúlyozza. Richard Bourns, a Lidl nagy-britanniai kereskedelmi igazgatója elmondta:
Tudjuk, hogy a családok egészségesebb életmódot szeretnének folytatni, ezért teljes mértékben elkötelezettek vagyunk amellett, hogy segítsük őket jobb szokások kialakításában,
miközben továbbra is hozzáférést biztosítunk a kiváló minőségű, megfizethető és ízletes termékekhez.”
“Kisgyermekes apaként tudom, hogy a csomagolás külseje mekkora hatással lehet a választásukra, ezért megértem, milyen fontos, hogy proaktívan lépjünk fel a szülők támogatása érdekében országszerte” – tette hozzá.
Ezeknek a változásoknak a vonatkozó jogszabály bevezetése előtti időzítése jelzi, hogy nemcsak készen állunk megfelelni az előírásoknak, hanem meg is haladjuk azokat.
Nem ez volt az első hasonló lépés a német áruházlánc nagy-britanniai ága részéről: a Lidl 2020-ban első brit szupermarketeként eltávolította a rajzfilmfigurákat a zabpelyhekről. Ezt a gyakorlatot 2024-ben tovább terjesztették: most minden, gyermekeknek szánt, ámde “kevésbé egészséges” termékről lekerülnek a rajzfilmfigurák.