Mosószereket teszteltek: az egyik legolcsóbb, saját márkás termék tarolt
A dm tisztítószer családja, a Denkmit mosószere lett az egyértelmű győztese az Arecenzeterméktesztjének, amelynek keretében színes és fehér ruhákra való folyékony mosószereket vettek górcső alá. A dm terméke ugyanazt tudja, mint az Ariel és a Perwoll mosószere, csak éppen töredékáron.

A fogyasztói véleményekkel és terméktesztekkel foglalkozó cseh portál szerint az első helyre került Denkmit Color kínálja a legjobb ár-érték arányt, jelentősen drágább versenytársaival szemben is megállta a helyét.
A maximális 20 pontból 20-at kapott a Denkmit Color, valamint a második helyen végzett Perwoll Renew Blossom és az Ariel Universal+ is.
Viszont a Denkmit literenkénti ára mindösszesen kb. 1300 forint. Az Arecenze kétféle folton tesztelte a géleket, fűfolton és ketchupon, ezenkívül a mosószerek illatát és árát is belekalkulálták a végső pontszámokba.
Két öko mosószer is nagyon hatékonynak bizonyult
A tesztben három környezetbarát termék is szerepelt, amelyek közül kettőt kifejezetten magas pontszámokkal értékeltek.
A legjobban az Ecover Gel Zero szerepelt, amely 19 pontot szerzett, a FeelEco Colort pedig 18 pontra értékelték.
A harmadik öko termék, a Jelen Colornak már csak a tizedik helyre futotta 17,5 ponttal.
A környezetbarát tisztítószerek esetében nem igaz, hogy nem számít az ár: a legdrágább termék bizonyult a legjobbnak, és az ár csökkenésével a minőség is csökkenni látszik.
A teljes rangsor a következőképpen alakult:
- Denkmit Color, 20 pont;
- Perwoll Renew Blossom, 20 pont;
- Ariel Universal+ gel, 20 pont;
- Persil Deep Clean Plus Active Gel, 19,5 pont;
- Ecover Gel Zero, 19 pont;
- Savo Tavaszi frisseség, 18 pont;
- FeelEco Color, 18 pont;
- Lovela Baby White, 18,5 pont;
- Woolite Mix Colors, 18 pont;
- Jelen Color, 17,5 pont.
Fontos megjegyezni, hogy a fentiek a cseh árakat tükrözik, Magyarországon az eltérő árak miatt a sorrend is enyhén eltérő lehet.

