Startlap Vissza a Startlapra

Startlap Vásárlás

Rezsi
Kütyü
Otthon
Gyerek
Konyha
Szépség
Trending
Akciós újságok
Kvízek
Felhasználási feltételek
Adatvédelem Kapcsolatfelvétel Impresszum Médiaajánlat © Startlap 2021, Minden jog fenntartva
Trending 2021. február 28.

Kutatás: a koronavírus megváltoztatta a vásárlói szokásokat

Startlap Bubba Trending 2021. február 28.
A kutatók 6804 kérdőívet dolgoztak fel, a felmérés online módon zajlott.

A koronavírus hatására megváltoztak a vásárlói szokások, illetve módosult a fogyasztói kosár összetétele is – állapította meg egy kutatás, amelyet Garai-Fodor Mónika, az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karának dékánja és Csiszárik-Kocsir Ágnes, a kar kutatási dékánhelyettese végzett.

Az MTI-nek küldött összefoglalóból kiderül: a vírushelyzet legnagyobb vesztese a szolgáltatási szektor; nem volt olyan szolgáltatástípus, amelynél ne tapasztalták volna az igénybevétel visszaesését.

Legnagyobb mértékben a nagyobb ruházati üzletek, a kisebb élelmiszerboltok, valamint a nagy bevásárló központok és az éttermek látogatottsága esett vissza a járvány hatására.

A kutatás eredményei szerint a megkérdezettek fogyasztói kosarában a tartós élelmiszerek és az egészségmegőrző készítmények aránya nőtt a legnagyobb mértékben a koronavírus járvány hatására.

Ez is érdekelhet:

Munkahelyváltást tervez a kereskedelmi dolgozók csaknem harmada

Elolvasom

Z, Y, X

Az egyes generációk vásárlási aktivitása jelentősen különbözik – hívták fel a figyelmet a kutatók. A legerősebb fogyasztói aktivitást a Z generáció mutatta a járvány idején, a 18-25 év közöttiek tagjaiból került ki a nagy bevásárlóközpontok, a kisebb élelmiszerüzletek és főként az éttermek látogatóinak többsége a vírushelyzet idején – ismertették.

Getty Images

A ruházati és tartós fogyasztási cikkek, valamint a művelődés és szórakozás kategóriájában az Y generáció tagjai (26-35 év) képviselték a legnagyobb fogyasztói bázist. A gyógyszereknél az idősebb, 56-65 év közötti válaszadók fogyasztása volt mintaátlagot meghaladó mértékű – tették hozzá.

Az eredmények alapján a szolgáltatási szektor legfőbb vásárlói köre az X generáció (36-45 év) lett a járvány idején. Ezen korcsoport tagjai mutatták a legnagyobb vásárlóerőt, mind a szépészeti szolgáltatások, utazási irodák, biztosító társaságok, cukrászdák és műszaki üzletek esetében is – jelezték.

Ez is érdekelhet:

Felfüggesztették egy vérnyomáscsökkentő forgalmazását

Elolvasom

(MTI)

Megosztom
fogyasztói kosár koronavírus közvélemény-kutatás vásárlási szokások Vissza a címlapra

Ez is érdekelhet

képcím

Kiderült, hogyan szeretnek vásárolni a magyarok

képcím

Eltűnhet a boltok polcairól a téliszalámi

képcím

Ezeket az ajándékokat veszik idén karácsonyra a magyarok

Ajánljuk még:

Súlyos kiadások várhatnak a kertes házak tulajdonosaira

Úgy néz ki, eldőlt az árstopok sorsa

Kvíz: édes vagy sós az étel?

Üzent az OTP: három módosítást mindenki hajtson végre

Kvíz: az iskolai menzák kedvenc ételei voltak

Olcsóbb Ausztriában bevásárolni? Bolti akciókat vetettünk...

Felhasználási feltételek Adatvédelem Kapcsolat Impresszum Médiaajánlat

2023 Startlap, Minden jog fenntartva